A Malév közleménye hangsúlyozza, hogy a veszteség ellenére a magyar légitársaság jobban teljesített regionális versenytársainál 2009-ben, amely az iparág legsúlyosabb esztendeje volt.
Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója a légitársaság tavalyi veszteségéről megjelent hírekre reagálva a közleményben kiemelte: míg az európai versenytársak átlagosan 7 százalékos utasforgalom-csökkenést szenvedtek el, a Malév 6 százalékos növekedést ért el. Az év első negyedévében 11 százalékkal bővült az utasforgalom.
A közép-európai régióban a versenytársak bevétele 2009-ben átlagosan 30 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, a Malév bevételei pedig ennél kisebb mértékben, 23 százalékkal csökkentek.
A Malév magyarázata szerint a mérleg szerinti veszteség jelentős része a Fokker 70-es repülőgépek visszaadásának és az azt megelőző karbantartásnak a költsége, amire a légitársaság nem különített el fedezetet és nem tervezte be a karbantartás költségét sem.