Az Air France 2009 novemberében nyújtotta be panaszát Brüsszelben az egyik legjelentősebb európai fapados légitársaság ellen azon támogatások miatt, amelyeket számításaik szerint legalább 25 francia regionális repülőtér a reptérhasználati díjra adott engedmények, a kedvezményes kiszolgálási tarifák és marketing formájában nyújtott a Ryanairnek.
A Le Figaro című francia napilap csütörtöki számában azt írta, hogy az Air France hamarosan panaszt emel az ír fapados légitársaság ellen. A Ryanair szóvivője a lapban cáfolta, hogy állami támogatásokat kapott volna a légitársaság és azt állította, hogy csökkentett repülőtéri illetékek formájában éppen az Air France élvez támogatásokat belföldi járatain.
A Le Figaro szerint a Ryanair 2008-ban 660 millió eurós összegben kapott támogatást Európában, amelyből 35 milliót a francia repülőterek juttattak a légitársaságnak visszafizetések, asszisztencia és reptéri illetékre adott kedvezmények formájában. Ez repülőtértől függően utasonként 9-től 32 euróig terjedő támogatást jelent Franciaországban.
A fapados légitársaság nem először került támadások kereszttűzébe: az Európai Bizottság már többször vizsgálta a Ryanairt olyan támogatások miatt, amelyeket azért kapott, mert egy korábban kevésbé fejlett régióban választott repülőteret járataihoz. Az Európai Közösségek Elsőfokú Bírósága azonban 2008-ban megsemmisítette azt a bizottsági határozatot, amely azon támogatások visszafizetésére kötelezte a Ryanairt, amelyeket azért kapott Belgiumtól, mert Charleroi-ban hozta létre kontinentális bázisát.
Az Európai Bizottság januárban zárta le azt a vizsgálatot, melyet a pozsonyi repülőtér használatáért állítólag illegálisan kapott szubvenciók ügyében indított a Ryaniarnél.