2006-ban még úgy terveztek, hogy a metró első szakasza 2010 közepéig elkészül, a projekt elhúzódása és a közben felmerült többletköltségek miatt azonban a szerződésben szereplő, nagyjából hétmilliárd forintos keret kimerült.
A legújabb, 2012-es újabb határidőig még további 3,5 milliárddal kellene ezt a keretet megnövelni – erre meg is volna a fedezet, de jogcím jelenleg nincsen.
Az Eurometró szerződését egyelőre nem tudja meghosszabbítani a DBR Metró Projekt Igazgatóság. A feladatra ugyanis a Közbeszerzési Döntőbizottság állásfoglalása szerint újból közbeszerzési eljárást kell kiírni.
A DBR közleménye szerint ez műszakilag ésszerűtlen volna, a beruházás jelenlegi, 60 százalékos készültségénél elképzelhetetlen, hogy „jön valahonnan egy új lebonyolító mérnökcsapat, amely egyik napról a másikra átveszi a több ezer munkafolyamatot”.