Gazdaság

Egyre tudatosabb a magyar vásárló

Tavaly már a magyarok is egyre tudatosabban vásároltak hazai gyártású élelmiszert, mint a korábbi években - derült ki az Ipsos múlt év decemberében készített felméréséből.
Kapcsolódó cikkek

Az Ipsos 2009 decemberében végzett felmérése során a megkérdezettek közel 80 százaléka állította, hogy megnézi a csomagoláson a termékek származását, 75 százalékuk pedig tudatosan figyel arra, hogy magyar terméket vásároljon.

Az alapvető élelmiszerek közül a legfontosabb termékek, amelyeknél elsősorban a származási helyet veszi figyelembe a lakosság, a pékáruk, a tojás, a baromfi, továbbá más húskészítmények és a tejtermékek. A prémiumáruk közül a szeszesitalok és az édességek állnak a lista legvégén, vagyis ezeknél figyelik legkevésbé azt, hogy belföldi termékek-e.

A felmérésből kiderült, hogy már a tavalyi év elejéhez képest is az év végére közel 40 százalékkal nőtt azok aránya, akik figyeltek arra, hogy magyar terméket vásároljanak. Az elmúlt évben több mint 10 százalékkal nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma is, akik rendszeresen vásárolnak biotermékeket.

A múlt évben a válaszadók mindössze 40 százaléka ügyelt arra, hogy egészséges élelmiszer legyen az, amit vásárol. A felmérés szerint a magyarok 66 százaléka szereti a bőséges adagokat, ami szintén nem az egészségtudatos táplálkozás elvét – a többször kevesebbet – tükrözi.

Ezzel szemben jó hír, hogy a napi gyümölcsfogyasztást majdnem minden magyar fontosnak tartja, s törekszik is rá. A legtöbb esetben azonban az árcímkén múlik, hogy magyar árut vásárolnak-e az emberek, illetve pedig a minőség rovására az olcsóbb terméket választják-e.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik