Ahogy bemutatkozó sajtótájékoztatóján fogalmazott a tárcavezető, szakpolitikusnak tartja magát, s ezért azt szeretné, ha a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban szakmai ügyekről lenne szó. Az újdonsült miniszter három kiemelt területre kíván koncentrálni a ciklus végéig.
Új párbeszéd az üzleti élettel
Véleménye szerint az igen alacsony, 1 százalékos gazdasági növekedéshez az vezetett, hogy az elodázott reformok miatt az elmúlt években jelentősen romlott hazánk versenyképessége. Kákosy Csaba szerint, azonban nem kell megijedni az 1 százaléktól, sőt, éppen ez figyelmeztet arra, hogy a tartós gazdasági növekedést csak a reformok végig vitele alapozhatja meg.

Kákosy (j) elõdjével Kóka Jánossal (Fotó: MTI)
A fellendülés támogatására a miniszter aktív és folyamatos párbeszédet kíván folytatni az üzleti szektor szereplőivel, folytatni akarja az infrastruktúrális fejlesztéseket, s nagyobb hangsúlyt fektet a gazdasági diplomáciára is.
Felszámolni a digitális írástudatlanságot
Második kiemelt területként említette Kákosy Csaba az információs társadalom még erőteljesebb fejlesztését. Mint mondta, a gazdasági fejlődés alapfeltétele a mai globális világban, hogy a legszélesebb körben támaszkodjanak az információs technológiákra tudásra, ezért fontos cél Magyarországon a digitális írástudatlanság felszámolása, ami becslése szerint 50 százalék mértékű nálunk.
Vasúti reform kis lépésekben
Hangzatos ígéretek helyett, kicsi de érzékelhető lépésekben folytatná a vasút reformját az új miniszter. Ahogy fogalmazott: az a célja, hogy észrevehetően tisztább, pontosabb vasút működjön, s hozzálátnak a pályaudvarok fejlesztésének is. Jövőre nem kerül le a napirendről a már elhíresült 38 mellékvonal sorsának ügye sem. De új lapot nyitnak, tehát újra áttekintik, átbeszélik az érintett településekkel a vonalak működtetését, biztos lesz, amelyik megszűnik, de lesznek tovább élő szárnyvonalak is.
2008-ban a Volán-társaságok privatizációját is le szeretnék bonyolítani, a pályázatok előkészítését már megkezdték a vagyonszervezet munkatársaival. Jelentősebb privatizációs bevételre a tranzakciókból nem számít a kormány, legfőbb céljuk, hogy korszerűbb közúti szolgáltatást vehessenek igénybe az emberek, s hogy a társaságok kellőkeppen megerősödjenek a 2012-ben bekövetkező piacnyitás idejére.
