Ezért is építettek a General Electric mérnökei takarékos és környezetbarát lokomotívot. A nemrég Los Angelesben bemutatott 207 tonnás monstrum hibrid üzemmódban működik, azaz a fékezés közben keletkező energiát összegyűjti, raktározza és újrahasznosítja, hasonlóan a közúti forgalomban már elterjedt hibrid személykocsikhoz.
A 4 ezer lóerős mozdony dízelmotorja valójában nagy teljesítményű generátor, amely egy óriási nátrium-nikkel-klorid akkumulátor töltését végzi. A lokomotív így elektromos meghajtásúnak fogható fel. A hibrid megoldásnak és a beépített, az üzemanyag-felhasználást optimalizáló fedélzeti rendszernek köszönhetően pedig hatékonyabban működik nagyobb sebességeknél, és az emelkedőket is gazdaságosabban mássza meg. Mindez azt eredményezi, hogy a ma elterjedt hasonló teljesítményű vonatokhoz képest dízelolaj-fogyasztása 10 százalékkal kevesebb. Ennek megfelelően ennyivel mérséklődik károsanyag-kibocsátása is – a húsz évvel ezelőtt épített modellekhez képest azonban ez a megtakarítás már 50 százalékos. Érdekesség, hogy a GE számításai szerint a mozdony által egy év alatt visszagyűjtött fékezési energia 160 amerikai háztartás villamosáram-igényeit fedezhetné 12 hónapon át.
A GE prototípusa egyelőre nem került kereskedelmi forgalomba. A cég állítja: ha minden ma működő mozdonyt ilyen típusra cserélnének, az üzemanyag-felhasználás csökkentése révén évente csaknem félmilliárd dollárt takaríthatnának meg a vasúttársaságok.