Gazdaság

MÁV-ot privatizálna a GYSEV

A GYSEV a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt-re pályázik, de további állami vonalakat is átvenne.

A kötelező érvényű ajánlat összegéről most folyik az egyeztetés a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút(GYSEV) Zrt. és a Rail Cargo Austria AG között – tudtuk meg Székely Csabától, a GYSEV vezérigazgatójától. A fedezet már biztosított, az ár természetesen üzleti titkot képez. Mint ismert, a két vasúttársaság által alkotott közös konzorcium is pályázik a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt.-re, s bekerült hetedmagával a privatizációs pályázat második fordulójába.


A magyar-osztrák társaság osztrák céggel indult, de Székely Csaba nem tart „OMV -csapdától”, eddig nem tapasztalt semmiféle osztrák ellenes magatartást a privatizációs eljárás során. Azt sem zárja ki a vezérigazgató, hogy más magyar vasúti privatizációban is reszt vesznek a közeljövőben.


A GYSEV legnagyobb beruházása jelenleg a MÁV-tól átvett 115 kilométeres Sopron-Szombathely-Szentgotthárd pálya felújítása és villamosítása, amelyre az elkövetkezendő három évben 28 milliárd forintot költenek. A rekonstrukció után a vezérigazgató reményei szerint erre a vonalra terelhetik át a Bécs és Graz közötti osztrák vasúti teherforgalom jelentős részét. „A hatodik éve veszteség nélkül működő GYSEV szívesen átvenne további vonalakat is a MÁV-tól”- közölte Székely Csaba vezérigazgató.


Könnyen lehet, hogy megismétlődik a Stadler és a Bombardier két évvel ezelőtti, emlékezetes versenyfutása a magyarországi megrendelésért. Most a GYSEV vásárolna négy új motorvonatot, egyenként 4,5 millió euróért, azaz több mint egymilliárd forintért. A magyar-osztrák vasúttársaság jelenleg Bombardier gyártmányú Talent motorvonatokat bérel, ugyanakkor nemrég nyerte el a MÁV által vásárolt Stadler-féle Flirt motorvonatok javításának jogát. Székely Csaba szerint mindenképpen erősíteni kell, mert a schengeni zónához való csatlakozással még inkább nő az igény a minőségi szolgáltatás iránt.


Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik