Azóta kiderült számomra, hogy a hírek többségét „az élet mellett” ma már az internetes újságírók gyártják. Gyorsaságban ugyanis nem lehet velük versenyre kelni. Emiatt és a szélessávú internetre előfizetők számának bővülése következtében már megindult az olvasók elhódítása a nyomtatott sajtótól. A küzdelemben sokan alulmaradhatnak, a presztízs- és szaklapok, valamint a speciális magazinok viszont egyedi tartalmuk miatt vélhetően megőrzik pozíciójukat.
A legújabb tendenciák pedig már azt mutatják, hogy az olvasók, fogyasztók maguk is aktívan közre akarnak működni a hírgyártásban. Internetes fórumokon, blogokon keresztül mind közelebb férkőznek a szerkesztőségi szentélyekhez, véleményformáló szerepük egyre meghatározóbb.
Magyarországon a lapok megformálásába egyelőre még nemigen akarnak beleszólni az emberek. Szembetűnő viszont, hogy a médiacégek és az internetszolgáltatók – komoly üzleti lehetőségeket látva a változó fogyasztói szokásokra alapozott új megoldásokban – „adják alájuk a lovat” azzal, hogy netes portfóliójukat rohamléptekben fejlesztik.
A slágert jelenleg a webkettes szolgáltatások jelentik. Azon belül is a videómegosztó oldalak vonzzák a legtöbb önkifejezésre törekvő fiatalt. Mellettük pedig vélhetően ellenállhatatlanul népszerűsödhetnek a közösségépítő portálok, arról nem is beszélve, hogy már az internet alapú televíziózással is próbálkozhatunk a hagyományos tévézés rovására. Sőt, az IPTV-vel olyan hókuszpókuszokra is képesek leszünk, mint a time-shifting, azaz korábban vetített, de nem rögzített műsorokat is megtekinthetünk majd egyszerűen az idő visszaforgatásával.
A Marketing&Média újévi fogadalma szerint szeretne élen járni abban, hogy olvasóit folyamatosan tájékoztatja az internetes és digitális világ legújabb nemzetközi és hazai trendjeiről. Természetesen hagyományos formátumban.