Gazdaság

A LAL minimalizálná a Malév veszteségeit

A LAL investiciju valdymas, a Malévért folyó versenyben talpon maradt litván befektetői csoport nem kíván nyilatkozatokkal nyomást gyakorolni a tárgyaló partnerére, arra koncentrál, hogy ha a tender győztese lesz, a lehető leggyorsabban minimalizálja a Malév veszteségeit – közölte az MTI kérdésére Keresztes Dávid, a LAL investiciju valdymas képviselője csütörtökön.

A szóvivő hozzátette: a veszteségek meghaladják a tárgyalások kezdetén jelzett mértéket. Keresztes Dávid kijelentette: „… olyan stratégia és csapat kialakításával foglalkozunk, amely segít abban, hogy esetleges új tulajdonosként ne csak a gyors tőkeemeléssel, hanem az azonnal megkezdett racionalizálással minimalizáljuk a Malév veszteségeit. A jelenlegi állapot szerint rövid időn belül mintegy 100 millió euró tőkeemelésre van szükség és arra, hogy az első pillatattól kezdve ésszerűsítsük a tevékenységet, átszervezzük a társaságot és megnyissuk az új közép-kelet-európai piacokat.”

Hozzátette: ez azért fontos, mert a behozandó működő tőke az első évben nem az utasok számának növelését szolgálja, hanem a szükséges fejlesztések finanszírozását, amely megerősíti a Malév helyzetét a régióban, és új munkahelyek teremtésére ad lehetőséget.

A Malév oneworld légi szövetséghez történő csatlakozásával kapcsolatban Keresztes Dávid az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy a LAL befektetői csoport tanácsadó csapatának tagja az a Robert Crandall, aki az American Airlines légitársaság elnök-vezérigazgatója volt abban az időben, amikor az amerikai légitársaság kezdeményezte a oneworld légi szövetség megalapítását.

A flyLAL litván légitársaságot is birtokló LAL befektetési csoport képviselője az MTI-nek elmondta: a tervek szerint a kelet-közép-európai légitársaságokból egy olyan konzorciumot alakítanának ki, amelynek a Malév lenne a vezető légitársasága, támaszkodva a kelet-közép-európai piacra Bulgáriától Lettországig. Ez a stratégia jelentősen növelné a ferihegyi repülőtéren az átszálló utasok számát és az áruszállítási forgalmat is. A közép-kelet-európai régiót átölelő fejlesztések és a további hosszú távú járatok beindítása pedig a turizmus gyors fejlődéséhez is hozzájárulna – fűzte hozzá Keresztes Dávid.

A befektető megtartaná a magyar légitársaság nemzeti jellegét, és segítené a regionális terjeszkedését – mondta Keresztes Dávid.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. (ÁPV) igazgatósága január 11-i ülésén döntött arról, hogy két pályázóval, a Borisz Abramovics orosz üzletember nevével fémjelzett AirBrdige Zrt.-vel és a litván befektetői csoporttal folytatja a tárgyalásokat a Malév 99,95 százalékának eladásáról és a több mint 30 milliárd forint állami kezességvállalással felvett hitel „kezeléséről”.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik