A februári drágulást követően 2007. május elsejétől az autóbusz-közlekedésben átlagosan további 4, a vasút esetében újabb 17 százalékos emelés esedékes. Ábrahám Gergely, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szóvivője a januári áremelés egy hónappal történő elcsúszását azzal indokolta, hogy a tárcák, a szolgáltatók az egyeztetéseken a végrehajtásra való felkészülés érdekében kérték a február elsejétől történő bevezetést.
A szóvivő azt is elmondta, hogy január végére lezárulnak az egyeztetések a 2007. májustól várható kedvezmények változtatásáról is. A a tárca elképzelései szerint tizennégy kedvezménykategória változatlan marad, kilenc megszűnik, nyolc pedig csökken. Megszűnik az esti és a levelező tagozatos hallgatók vasúti kedvezménye, a nappali tagozatos egyetemisták és főiskolások pedig csak a lakóhelyük és az iskola között utazhatnak ötven százalékos kedvezménnyel, egyéb vonalakon megszűnik számukra a kedvezményes utazás.
Csökennek a csoportos kedvezmények
A középiskolások esetében mind az iskola-lakóhely, mind egyéb viszonylatban ötven százalékos lesz a kedvezmény, a nyugdíjasok utazási kedvezményei változatlanul megmaradnak. Ötvenszázalékos kedvezményt vehetnek igénybe évente négy alkalommal a magyarigazolvánnyal rendelkezők, a 6 és 14 év közötti gyermekek jegykedvezménye szintén ötven százalékosra csökken.
Megszüntetik az európai parlamenti képviselők utazási kedvezményét, kilencven százalékra emelkedik viszont a szociális intézményben lakók, a gyógypedagógiai intézményben tanulók, a vakok, a hallássérültek és a súlyos fogyatékkal élők kedvezménye. A költségvetési szervek dolgozói továbbra is ötven százalékos kedvezményt vehetnek igénybe, évi tizenkét alkalommal. A csoportos kedvezmények csökkennek, így ezentúl nem utazhatnak ingyen a sportolók, a természetjárók, a játékvezetők és a versenybírók.
Az új kedvezményrendszertől azt várják a tárcánál, hogy átláthatóbb legyen, mérséklődjenek a költségvetés terhei, valamint növekedjen a bérletvásárlás.
