Nem mintha nem tudnám, hogy a sál a maga színeivel ugyanúgy az összetartozás jelképe, mint a retro időkben a magyar rendszám a jugoszláv tengerparton, de akkor is.
Aztán körülnéztem a világban, és kiderült, hogy a sál szigorúan akrylból egyáltalán nem idejétmúlt darab. A Barcelonánál is lehet kapni, 14,99-ért, persze euróban, ott is szeretik a fiúk, úgyhogy globálisan szép. Náluk most akciós a fekete mamusz és igazán nem spóroltak ki belőle semmit, a rajta lévő Barcelona címer a maximális helyet kitölti.
Aki siet, annak csak azért, hogy megnézze, milyen a barcelonás ágytakarónak nevezett pléd, nem kell ráklikkelnie a csapat honlapjára. Ássa elő emlékeiből az életnagyságú leopárdot mintázó lengyel import pokrócot, azt a fajtát, amellyel a pálmás poszter előtt terpeszkedő franciaágyat borították le, és máris el tudja képzelni az imádott csapat logóval díszített plédjét 41,30-ért. A kedvencem mégis a 30 centis Ronaldo-szobor, műanyagból, nemhiába meg is kérik az árát, 50 euró, de hát ez semmi, végül is centinként 433 forint Ronaldóból, testközelben. Szinte ingyen van. Az AC Milannál is van szobor, plasztik Kaká vagy Sevcsenko, méghozzá csak 29,90-ért.
Nincs olyan csapat, ahol ne lehetne megvenni a mezek hasonmását. Így azután a Real Madridnál mellükön hatalmas Siemens-felirattal viríthatnak a szurkolók, a Chelsea-nél Samsung Mobile-lal, a Bayern-nél T-Mobile-lal, 100 százalék poliészterben. Van külön nadrág, szett és edző ruha. A Milannál egyenjogúság is, mert női pólót is lehet kapni, illetve bocs, vannak ilyenek, de egyfajta sincs raktáron, és sosem fogom megtudni, hogy azért, mert elkapkodták, vagy azért, mert a kutyának sem kellett.
Bezzeg a Bayernnél kapni is lehet a csapatlogóval hímzett rózsaszín pólót, rózsaszín jogging felsőt, rózsaszín sapkát, rózsaszín törülközőt, és az egyhangúság megtörésére piros nadrágot, összesen 100 euróért.
De hát a foci nem a nőkről szól. Még ha a neten milanos corn flakeses tálat is árulnak, azért a karkötő kizárólag férfi kivitelben készül, a fekete műanyag pántokat összefogó acél díszbe belegravírozták az ACM-et – hát igen, ízlések és pofonok.
Ha a Bayern Münchennél elkerülné a figyelmüket a csapat német volta, akkor azért megjegyzem, hogy sok-sok honlap után e csapatot találtam az egyedüliként, ahol csapatfeliratú söralátétet kínáltak a szurkolóknak. Meg kell hagyni, ők foglalkoztatják a legkreatívabb pr-csapatot, nekik saját szakácskönyvük van (100 recept, amelyek bizony mind-mind egészségesek). Ez elgondolkodtatott, mert elképzeltem az átlagos magyar meccsre járó közönséget, hogy vajon zavarná-e őket, ha kedvenceik telítetlen zsírokkal készülő bácskai rizseshúst ajánlanának csípős csalamádéval, és bevallom, elborított a kétkedés.
Persze a német férfiaknak sem kell a szomszédba menni egy kis súlyfeleslegért. Valószínűleg ez lehet az oka, hogy a piacot jól ismerő hazaiak olyan Bayern-csocsót terveztettek a felnőtt játékosoknak, amely önmagában 68 kiló. Lévén, hogy az anyagot sem spórolták ki belőle a 495 eurós ár már-már méltányosnak tekinthető. Ugyanakkor a vékonyabb pénztárcájúaknak sem kell csalódniuk, 2,59-ért már olyan légfrissítőre lehet szert tenni, amely akár hat hétig is ontja a vaníliaillatot! Ugyan kevés olyan München-rajongót képzelek, aki ellenállhatatlan vágyat éreznek, hogy az autójuk vaníliaillatot árasszon, de lehet, hogy ez is csak marketingfogás, igazából a hathetes tartóssággal az árérzékeny német feleségeket célozták meg, akik egy ilyen bordó csekélységgel is örömet szerezhetnek kedvesüknek. Csak azután ne tessék csodálkozni, ha a feltételes reflexeket elmélyítő hat hét után a kedves a konyhából beszivárgó vaníliás kifli illatára is a távirányítóért nyúl.
A focival egyébként semmi baj, bárcsak a világ minden régiójában ezzel foglalkoznának a férfiak. Az akryl sál meg könnyen mosható.