Az IkarusBus a technológiai transzfert, három autóbusztípus gyártás- és gyártmány dokumentációját, valamint a szériagyártásuk beindításához szükséges gyártó készülékeket és szerszámokat biztosítja, betanítja a dolgozókat. A kínai üzleti partner részéről a tőkehozzájárulás a gyártási infrastruktúra, terület-és ingatlan, valamint készpénz rendelkezésre bocsátásával valósul meg. A 20 ezer négyzetméteres gyártócsarnok zöldmezős beruházásban épül fel. A tervek szerint az üzemben 20007. januárjában kezdődik meg a termelés, az első 200 busz legyártásához az IkarusBus készíti el és szállítja Kínába a járóképes alvázakat.
A kínai-magyar vegyes vállalat az első lépcsőben 1000-2000 járművet gyárt majd, de a cél az, hogy termelése néhány éven belül elérje az évi tízezer darabot – mondta az Ikarus Holding elnöke. A közös vállalkozás számára kis fogyasztású, alacsony árfekvésű, megbízható, hosszú élettartamú buszcsaládot fejlesztett ki az Ikarus, amely az európai országokba történő esetleges import esetén is versenyképes lesz. A vegyes vállalat létrehozása jól illeszkedik az Ikarus stratégiájának ahhoz a céljához, amely szerint Magyarországon a fejlesztésre helyezi a hangsúlyt, a hagyományos célpiacokon – elsősorban Kínában és a volt szovjet államokban- pedig gyártási együttműködési programokat hoz létre. Ennek jegyében jó eredménnyel biztató tárgyalásokat folytat a cég Oroszországgal is – mondta Széles Gábor.
Tájékoztatása szerint az Ikarus keményen dolgozik a többi tradicionális autóbusz piacon is, az elképzelések alapján például a kínai gyártásra alapozva indítanák újra a kubai autóbuszgyártást. Mint mondta, az Ikarus buszcsalád új tagjai iránt a Volán vállalatok is érdeklődnek.