Lendvai János, elnök-vezérigazgatója. az MTI-nek a bank új logóját és képi világát bemutató csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatón elmondta: az első negyedévben az árvíz visszafogta a fogyasztást. Úgy vélekedett, az általános gazdasági helyzetből kiindulva a továbbiakban nem fogyasztóbarát lépések várhatók, ami mérsékelt növekedést vetít előre.
A Cetelem tavaly 49,5 milliárd forintnyi új hitelt helyezett ki, 17 százalékkal többet, mint 2004-ben, hitelállománya pedig a 2004. év végi 59,66 milliárdról 2005 végére 70,7 milliárd forintra emelkedett. A hitelintézet tavaly 3,629 milliárd forint adózott nyereséget könyvelt el, kevesebbet az előző évi 3,946 milliárd forintnál. Ennek fő oka a hitelintézetekre kirótt banki különadó, ami a Cetelem terheit közel 400 millió forinttal növelte.
A bank az idén 57 milliárd forint összegű új hitel kihelyezését tervezi, az év végére várható hitelállomány 82,2 milliárd forint. A 2006-ra tervezett adózás előtti nyereség 5,1 milliárd forint, 4-5 százalékkal nagyobb a tavalyinál.
A Cetelemnek tavaly 40 százalékos piaci részesedésével az áruhitelezésben sikerült megőriznie vezető helyét, az általa kibocsátott 430 ezer plasztiklap révén pedig a legnagyobb hitelkártya kibocsátó.
A személyi hitelezésben drasztikus fordulat következett be, az autó- és lakásfinanszírozás után ugyanis itt is tért hódítottak a deviza alapú hitelek, amelyek tavaly már a növekedés 60 százalékát adták. A személyi kölcsön állomány fele már deviza – emelte ki -, a Cetelem azonban egyelőre csak forintban nyújt ilyen hitelt.