Gazdaság

A nő négyszer

Van a XX. századi drámairodalomnak egy érdekes szegmense, nevezzük egyszerűen bulvárdrámának.

 Az ilyen daraboktól a színházban ülve megkapjuk azt az illúziót, hogy valami mélyet megtudtunk az emberi természetről, sorskérdéseket boncolhatunk a nézőtéren, bölcsebbek, műveltebbek lettünk – mégis, amikor a ruhatár felé vesszük az irányt, már arra a maradék paprikás krumplira gondolunk, ami odahaza a hűtőben vár ránk. Másnapra pedig nagyjából az egészet elfelejtettük, így morális dilemmákkal sem kell küzdenünk.


A nő négyszer 1

Ilyen darab a brit Alan Benett Beszélő fejek című történetfüzére is. A cselekmény nem éppen színműszerű: négy nő egymás után elmond egy történetet, a szöveg (Vajda Miklós fordításában) kellemesen könnyed. Négy mini-monodrámát látunk négy színésznő előadásában. Almási Éva kissé túlkomédiázza az unalmában mindenkit feljelentő, végül a börtönközösségben nyugalomra találó asszony szerepét. Börcsök Enikő mintaszerűen építi fel a lelkész férjét egy hindu zöldségessel megcsaló alkoholista nőt. Béres Ilona finom eleganciával mutatja meg az asszonyt, aki különleges barátra lel egy gyilkosban, majd megismeri férje igazi énjét. Pokorny Lia talán indokolt harsánysággal hozza a színésznő figuráját, aki egészen más típusú film forgatásán vesz részt, mint azt hiszi.

Négy különböző minőségű sztori, négy különböző színészegyéniség előadásában. Bálint András felismerte, hálás feladat neves színésznőknek önálló lehetőségeket biztosítani, a Benett-darab pedig erre maximálisan alkalmas, hiszen a néző mindjárt négyet kap egyben. Füzér Anni foteljei és jelmezei is a négy különböző karakter megjelenítését szolgálják. A Beszélő fejek a Tháliában sem több mint szórakoztatóipari tömegtermék, annak viszont nem rossz.

Alan Benett: Beszélő fejek •Thália Színház, Budapest • Rendező: Bálint András •Szereplők: Almási Éva, Börcsök Enikő, Béres Ilona, Pokorny Lia • Következő előadás: március 30.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik