Gazdaság

Erősödtek a magyar élelmiszerláncok

Az élelmiszer és háztartási vegyi áru kiskereskedelmi forgalma 2005-ben 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest az ACNielsen piackutató vállalat által felmért 150 árucsoportban; összes eladásuk értékben meghaladja az 1200 milliárd forintot.




Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 1












Részesedés a forgalomból (százalékban)
Csatorna Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 2004 Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 2005
Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 4
Hipermarket Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 29 Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 30
Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 4
Szupermarket Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 9 Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 9
Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 4
Diszkont Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 13 Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 14
Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 4
Hazai tulajdonú láncok Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 23 Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 25
Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 4
Egyéb Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2 25 Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 2

22

Forrás: ACNielsen

Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 1
Erősödtek a magyar élelmiszerláncok 20

A forgalomból három bolttípus piaci részesedése növekedett: a hipermarketek és a diszkontok mellett a magyar tulajdonban lévő láncoké, mint a CBA, Coop és Reál – közölte Szalóky Tóth Judit, az ACNielsen igazgatója. Romlott viszont az önálló kis boltok pozíciója. A tendencia az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelem további koncentrálódását mutatja.

A hipermarketek 29-ről 30 százalékra növelték részesedésüket a vizsgált árucsoportok forgalmából. A diszkontokra a tavalyelőtti 13 százalék után éves átlagban 14 százalék jutott a forgalomból múlt évben. A hazai tulajdonú láncok forgalma pedig 24 százalékról 25 százalékra emelkedett tavaly.

A mennyiségi értékesítés bővült az ACNielsen által folyamatosan felmért termékkategóriák többségében. Az értékben legnagyobb forgalmú 20 termék közül 10 százalékot meghaladó mértékben nőtt az eladott ásványvíz, sajt, tejtermék desszert, fűszer és édes keksz mennyisége.

A vegyiáru-kategóriák közül sorrendben az intim törlőkendők, a padlóápolószerek, mosogatószerek, tusfürdők, háztartási papíráru, lefolyótisztító, intim szappan, babatörlőkendő, toalett-tisztítók, továbbá ajakápoló készítmények mutatták a legnagyobb mértékű növekedést.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik