A forgalomból három bolttípus piaci részesedése növekedett: a hipermarketek és a diszkontok mellett a magyar tulajdonban lévő láncoké, mint a CBA, Coop és Reál – közölte Szalóky Tóth Judit, az ACNielsen igazgatója. Romlott viszont az önálló kis boltok pozíciója. A tendencia az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelem további koncentrálódását mutatja.
A hipermarketek 29-ről 30 százalékra növelték részesedésüket a vizsgált árucsoportok forgalmából. A diszkontokra a tavalyelőtti 13 százalék után éves átlagban 14 százalék jutott a forgalomból múlt évben. A hazai tulajdonú láncok forgalma pedig 24 százalékról 25 százalékra emelkedett tavaly.
A mennyiségi értékesítés bővült az ACNielsen által folyamatosan felmért termékkategóriák többségében. Az értékben legnagyobb forgalmú 20 termék közül 10 százalékot meghaladó mértékben nőtt az eladott ásványvíz, sajt, tejtermék desszert, fűszer és édes keksz mennyisége.
A vegyiáru-kategóriák közül sorrendben az intim törlőkendők, a padlóápolószerek, mosogatószerek, tusfürdők, háztartási papíráru, lefolyótisztító, intim szappan, babatörlőkendő, toalett-tisztítók, továbbá ajakápoló készítmények mutatták a legnagyobb mértékű növekedést.