Becsomagoltattuk magunknak a Generali lakásbiztosítási módozatát, amolyan Tesco-gazdaságos módon – e szemléletes példával illusztrálja Gecser Ottó, a Winterthur vezérigazgató-helyettese azt, hogy cége februártól az egyik nagy ellenlábas lakásbiztosítási termékét árulja. A kisebb Credit Suisse-es megszakítás után a nevét ez év elejétől Winterthurra visszaváltoztató cég ugyanis a személybiztosításban van otthon. Szakmai apparátusa révén ugyan belefoghatott volna saját lakásbiztosítási termék kifejlesztésébe, de ez aligha fér bele stratégiájába.

Gecser Ottó, Walter Tauchner és Pálvölgyi Mátyás. Nyitottak a további kooperációra.
AGYAR ÚJÍTÁS. „Miközben új piaci szegmensek felé kacsingatunk, a névváltást követően továbbra is a sikeres és stabil nyereséget hozó kulcstevékenységre, élet-, egészség- és balesetbiztosítási termékeink értékesítésére koncentrálunk” – mondta a Figyelőnek Walter Tauchner, a magyar Winterthur Biztosító elnök-vezérigazgatója. De hogy a svájci gyökerű társaság mennyire nem folytat erőszakos holdingpolitikát, arra jó példa, hogy nem gáncsolták el újító szándékú magyar leánycégüket, s nem szóltak bele a Generali-üzlet megkötésébe. Pedig az egyedi esetnek számít a Winterthur háza táján: a két cég között nemzetközi szinten nincs kooperáció.
Hazai viszonylatban sem magától értetődő az ilyen együttműködés, mégsem egyedülálló: két és fél éve az ING Biztosító szövetkezett a QBE Atlasszal, utóbbi lakásbiztosítási termékének hasonló módon történő kihelyezésére. „A stratégiai együttműködés azóta is mindkét fél legnagyobb megelégedésére szolgál, 2003 májusa óta mintegy 24 ezer QBE-lakásszerződést értékesítettek az ING üzletkötői” – közölte a Figyelővel Bunghardt Csaba, az ING üzletfejlesztési főosztályának vezetője. Míg azonban a Winterthur ugyanazt a terméket értékesíti majd, amit a Generali, az ING külön konstrukciót dolgoztatott ki QBE-vel.
„Bár a verseny öldöklő, a hazai piacba belefér egy effajta megállapodás, amely egyszerre szolgálja az ügyfelek és a cégek érdekeit” – véli Pálvölgyi Mátyás, a Generali-Providencia elnök-vezérigazgatója. Az itteni viszonyokat a távolságtartó osztrák szemével figyelő Tauchner hiányolja a magyar piacról azt a szemléletet, amelynek része, hogy személyes szimpátia alapján vetélytársak között is szülessenek ügyletek. „Nem teniszezünk együtt heti rendszerességgel, de negyedévente váltunk néhány szót, felmerülnek ötletek, s amiben látunk fantáziát, azt megpróbáljuk megvalósítani” – folytatja a Winterthur első embere, aki szerint a dolog nem a személyes kapcsolat meglétén múlik, hanem a bizalmon. A résztvevők egyike sem tagadja, hogy az alapötlet fehér abrosz mellett született, miként az is az informális gyökerekre utal, hogy egyelőre – legalábbis Pálvölgyi szerint – nincsenek konkrét elvárások a közös produkcióval összefüggésben: a Generali azt szeretné, ha módozata a Winterthur hálózatában is a lehető legjobban menne. Gecser mindehhez elengedhetetlennek tartja, hogy személybiztosításokhoz szokott üzletkötőik megismerjék, megértsék és megszeressék az új konstrukciót, amely a cég meglévő ügyfélköre számára is hiánypótló lesz.
HASZNOT REMÉLNEK. Hasonló koprodukcióra a Generali-vezér egyelőre nem számít: noha nyitottak a további együttműködésre, a jelenlegi „közösködés” tapasztalatait mindenképpen kivárják. Hogy pontosan mire is számítanak, arról egyelőre csak annyit mondanak: hasznot remélnek az együttműködéstől. Igaz, amikor ez elhangzott, még meg sem száradt a tinta a megállapodáson.
