A vásárlói klubok jellemzője, hogy a tagok által havonta befizetett törlesztő részletekből – az adott csoport többi tagja pénzügyi segítsége révén – lehetővé válik a futamidőn belül bizonyos ingó vagy ingatlan tulajdonjogának megszerzése. A fogyasztói csoportokban való vásárlási forma a hagyományos részletre történő vásárlástól eltérő feltételeket teremt, mivel az áruhoz való hozzájutás nem következik be az első részlet megfizetésével egyidejűleg. A szervező által megtartott sorsolásokon és/vagy előtörlesztés vállalása következtében dől el, hogy a csoport résztvevői közül alkalmanként mely tagok számára nyílik meg a vásárlás lehetősége.
Mindkét versenyfelügyeleti eljárásban arról kellett dönteni a GVH Versenytanácsának, hogy a vállalkozások által terjesztett reklámok alkalmasak voltak-e a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására, s ezáltal a versenytörvénybe ütköztek-e.
A Promo-Indra kapcsán a GVH megállapította, hogy a hirdetései azt a hamis látszatot kelthették, hogy a Promo-Indra áru- illetve ingatlanvásárlási hitel nyújtásával foglalkozik. A reklámok tartalma továbbá arra is következtetni engedte a fogyasztót, hogy a Promo-Indra a piacon elérhetőnél kedvezőbb feltételekkel („kezes, jövedelem igazolás, munkáltatói igazolás (esetleg adóstárs) nélkül”) nyújt hitelt. A Promo-Indra Consortio Rt.-t jogsértő magatartásáért 5 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
A Common Based Kft. ellen lefolytatott versenyfelügyeleti eljárásban a GVH Versenytanácsa megállapította, hogy reklámok összhatása ugyancsak úgy hatott, mintha ő maga ténylegesen rendelkezne a reklámokban feltüntetett összegekkel. A GVH Common Based Kft.-t jogsértő magatartásáért 1 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
