A BAA Londonban csütörtökön kiadott közleménye szerint az aznap beárazott kibocsátás változó lejáratú hármas kötvénysorozatból áll: a cég egy hat éves, 1 milliárd eurós, egy 12 éves 750 millió eurós és egy 17 éves 750 millió fontos eurokötvénnyel jelent meg a piacon.
A BAA decemberben szerzett – egyöntetű iparági elemzések szerint világrekord áron – 75 százalék mínusz egy részvény ellenőrző részt és 75 éves működtetési jogot a budapesti repülőtérben.
A brit repülőtér-üzemeltető londoni befektetési osztályán azonban az MTI-nek csütörtökön azt mondták: az aznapi kötvénykibocsátásnak csak részbeni célja a Budapest Airport-ügylet refinanszírozása, az új adóssággal a BAA egyebek mellett olyan beruházásokat is előfinanszíroz, mint a londoni Heathrow repülőtér 4,2 milliárd fontos költségtervezettel épülő 5-ös terminálja.
Az MTI kérdésére, hogy a BAA a csütörtökön kiadott kötvénysorozatból mennyit fordít a Budapest Airport felvásárlásának refinanszírozására, a brit cég illetékese azt mondta: a BAA ezt még nem határozta meg számszerűen. A szóvivő hozzátette: a BAA már tavaly óta tervezte, hogy visszatér az adósságpiacra egy idei év eleji kibocsátással.
