Gazdaság

Bono új márkát népszerűsít

Több világmárka látja el Red logóval termékeit tavasztól. Az ernyőmárka profitjának egy részét az AIDS-ellenes küzdelemre fordítják Afrikában.

Új nemzetközi ernyőmárka indítását jelentette be Bono, a U2 popegyüttes frontembere. A Red néven futó áruk forgalmából befolyó bevételek egy részéből az afrikai országok AIDS-ellenes küzdelmét finanszíroznák. Az ernyőmárkához eddig az Express, a Gap, a Converse és Giorgio Armani csatlakoztak, s a tervek szerint cipőt, pólókat és hitelkártyát lehet ezzel a logóval ellátni.


Red


A magát az utóbbi időben több nemzetközi szervezet elleni fellépésen exponáló énekes arra figyelmeztetett, hogy ha a világ nem lép fel hatékonyan az AIDS ellen, akkor hamarosan elveszti a világméretű csatát. Jelenleg ugyanis csak Afrikában 6500-an halnak meg naponta ebben a betegségben, miközben további 9 ezren kapják el a vírust. Bono mindenkit figyelmeztetett, hogy a kezdeményezés nem filantróp mozgalom, az ugyanis olyan, mint a hippizene, amikor az emberek egymás kezét fogják. Ezzel szemben a Red olyan, mint a rock vagy hip hop, inkább üzleti vállalkozás. Tervei szerint több száz vállalat csatlakozik majd a mozgalomhoz, és árusít Red márkajelzésű termékeket.


Az eladott áru után járó nyereséget megosztják a gyártók és egy az AIDS elleni küzdelemmel foglalkozó alap között. Amennyiben a számítások bejönnek, az alap több milliárd dollár fölött rendelkezhet. A Redet a svájci síparadicsomban, Davosban megrendezett világgazdasági fórum oldalvizén indították el.


Davos


Több mint két tucat, a világkereskedelemben részt vevő jelentős állam képviselői is tanácskoznak Davosban a szerdán megnyílt idei Világgazdasági Fórumon (VGF). Az esemény megfigyelők szerint lehetőséget teremthet arra, hogy a nemzetközi kereskedelem fejlesztését, a vámok csökkentését célzó – eddig a WTO fórumán még nem elfogadott – döntések mihamarabb megszülethessenek. Davosba várják az amerikai kereskedelmi különmegbízottat, Rob Portmant, és a tervek szerint találkozik Peter Mandelsonnal, az EU kereskedelmi biztosával is. Angela Merkel német kancellár és Kofi Annan, az ENSZ főtitkára is Davos vendége. A svájci üdülővárosban páratlan biztonsági intézkedéseket foganatosítottak a VGF alkalmából.

A nemzetközi szerveztek, a kormányzatok illetékesei mellett több száz nagyvállalati vezető is találkozik Davosban, többen közülük ágazati elemzéseket is adnak. A csaknem 90 államból összesen több mint 2200 résztvevőre számító idei VGF fő jelszava a kreativitás, illetve annak fontossága.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik