Plusz 5,2 milliárd forintra azért van szükség, hogy a német gyártó Combino típusú szerelvényeivel be tudjanak állni a kocsiszínbe, áramot tudjanak felvenni és fel lehessen szállni rájuk. Magyarán a közlekedési társaságnak sürgősen át kell építenie a nagykörúti állomásokat, peronokat, a Hungária kocsiszínt, valamint az áramellátó rendszer is átalakításra szorul. Az összeg nem része a villamosok 36 milliárd forintos árának, azt külön kell finanszíroznia a BKV Rt.-nek, illetve a fővárosi önkormányzatnak.
Az 5,2 milliárd forintot már a következő hetekben biztosítani kell a BKV-nak, hiszen az előzetes információk alapján már március–áprilisban megérkezhet az első prototípusa a Combino villamosnak a magyar fővárosba. A próbaüzem és a vasúthatósági engedélyezés után néhány járművet már birtokba vehetnek az utasok is a Nagykörúton, az utolsó, 40. szerelvény jövő tavasszal érkezik hazánkba.
Zsinka László, a Városháza tulajdonosi bizottságának MIÉP-es alelnöke elmondta: javaslatára kedden a bizottság úgy döntött: ötmilliárd forintos hitelt vehet fel a BKV Zrt. A cég ugyanakkor tízmilliárd forinttal akarta növelni folyószámla-hitelkeretét, ám ehhez nem járultak hozzá, mivel még nem készítette elő megfelelően a közlekedési társaság az üzleti előtervét, s a bértárgyalások sem zárultak le.
Mint ismeretes, a BKV tavaly 60 milliárd forintos adóssággal zárta az évet. Az idén a kormány kis mértékben, mintegy húszmilliárd forinttal kvázi szanálhatja a vállalatot.
