Gazdaság

Összekapcsolják Ferihegyet a városközponttal

Ideiglenes jelleggel, átszállásos módszerrel oldaná meg a MÁV Ferihegy és a városközpont összekapcsolását.

A MÁV ideiglenesen meg kívánja oldani a városközpont és a Ferihegyi repülőtér közötti kötöttpályás összeköttetést – állítja Heinczinger István, a MÁV Rt. általános vezérigazgató-helyettese.


Az MTI-Eco szerint a Nyugati pályaudvarról a meglévő vasúti infrastruktúrán már most is el lehet jutni a Ferihegy-1 és a Ferihegy-2 közötti területig, ahonnan a tervek szerint autóbusszal vinnék a repülőtér épületeibe az utasokat. Minimális beruházással akár az idén április–június között indulhatna ez az ideiglenes projekt – tette hozzá Heinczinger.


Azonban az ideiglenes megoldástól függetlenül – a tervek szerint – január végén tender jelenik meg a végleges megoldást jelentő, ppp-keretében megvalósuló, városközpont és Ferihegy-2 közötti kötöttpályás összeköttetés megvalósítására.


Még több beruházás


December utolsó hetében öt jelentős vasúttársasági beruházás uniós támogatásáról írt alá szerződést a vasúttársaság – áll a cég közleményében. A Kohéziós Alap közel 150 millió euró értékű támogatásával teljes egészében átépül a ceglédi vasútállomás vágányhálózata, átalakul a győri vasútállomás és az állomáshoz csatlakozó vágányok, felújítják a győri állomás aluljáróit. Tiszatenyő és Csugar között megépül a hiányzó második vágány, Tiszatenyő és Mezőtúr között korszerűsítik a vasúti pályát, új nyomvonalon megépül a Bagod és a Zalaegerszeg deltavágány közötti vonalszakasz, valamint Hódos–Bajánsenye–Zalaegerszeg–Boba szakaszon villamos felsővezetéket építenek.


A szerződésekkel is alátámasztott, 150 millió eurós támogatás része annak a vissza nem térítendő, összesen 350 millió eurónak, amelyet az Európai Unió a 2000 és 2006 közötti költségvetési időszakban ítélt meg Magyarország, illetve a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium részére, főként a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére.


Cegléd fejlődik


Cegléd vasútállomás átépítése része az Európai Unió támogatásával megvalósuló Budapest–Cegléd–Szolnok–Lőkösháza vasútvonal rehabilitációs munkálatainak. A beruházást – tízszázalékos költségvetési rész vállalása mellett – az Európai Unió 50, az EIB pedig 40 százalékban támogatja. Cegléden átépítik a vágányokat és a kitérőket, és az átmenő fővágányokon a jelenleg megengedett 20, illetve 40 kilométeres óránkénti sebesség helyett 140 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik