Gazdaság

Eladják a Danubius Rádiót?

Többen is érdeklődnek a Danubius Rádió megvétele iránt, bár konkrét tárgyalásokról nem tudott beszámolni a tulajdonos Advent International – írja a Napi Gazdaság.

Az egyik hírbe hozott vállalkozást, a Multireklám Rt.-t (amelynek közvetetten többségi tulajdonosa Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója) egy időben érdekelte a Danubius Rádió – tudta meg a lap. Tombor András a cég vezérigazgatója annyit közölt, hogy a társaság nem fontolgatta a rádióban való esetleges részesedésszerzést. Más források szerint a körzeti adóként regisztrált Rádió 1 többségi tulajdonosa, a francia Lagardere Active Radio International is „fejben tartja” a Danubiust mint potenciális befektetési lehetőséget.

Egyes információk szerint az is elképzelhető, hogy a Danubiust és a szintén az Advent részbeni érdekeltségébe tartozó Roxy Rádiót külön-külön értékesítik, sőt még az sem kizárt, hogy így kedvezőbben adhatna túl a tőketársaság érdekeltségein. Megfigyelők szerint a Roxy akár kapósabb is lehet kedvezőbb üzleti eredményei miatt, miközben a Danubius értékét országos hatásköre növeli. A Danubius esetleges értékesítését befolyásolja, hogy a koncessziója 2009-ben lejár, vagyis akkor újra pályázni kell a sugárzási jogért.

Az Advent International mint kockázati tőketársaság általában 4-5 éves befektetésekben gondolkodik, s miután a társaság 2003-ban szerezte meg a Danubius Rádió részvényeit, elképzelhető, hogy a következő két évben értékesíteni fogja azt, ugyanakkor jelenleg konkrét tárgyalások nem folynak ezzel kapcsolatban – mondta Nagy Tamás, az Advent International Kft. ügyvezetője, aki hozzátette, hogy nem kommentálja a társasággal kapcsolatos információkat.

A Danubius értékesítésének nettó árbevétele a cég által közölt legutolsó cégbírósági adatok szerint 2002-ben 2,27 milliárd forint, 2003-ban pedig 2,0 milliárd forint, adózás előtti eredménye pedig ezekben az években 153 és 3 millió forint volt. A TNS Media Intelligence adatai szerint a Danubius Rádió listaáras reklámbevétele tavaly január és november között elérte a 7,4 milliárd forintot, ami a rádiós reklámtorta 31,2 százalékának felel meg, míg egy évvel korábban 33,6 százalékot tudhatott magáénak a rádió 7,9 milliárdos listaáras reklámbevételével.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik