Kozák Tamás, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a Keleti végpontú nyomvonal mellett egészen a közelmúltig mérlegeltek két, a Nyugati Pályaudvart a repülőtérrel összekötő megoldást is, s e három variáció mellett több lehetőséget is megvizsgáltak – írja a Világgazdaság.
Kozák Tamás várakozásai szerint 2006 első felében kiírhatók a kivitelezés és a járműbeszerzés tenderei. Több tíz milliárd forintos beruházásról lesz szó, amely a motorvonatok vásárlásából és a szükséges infrastruktúra kiépítéséből áll. Utóbbin belül jelentős tétel lesz a ferihegyi fogadóállomás megépítése. A beruházást drágítja majd, hogy – megfelelő hely híján – a repülőtéri vonat Ferihegy előtti utolsó, a négyes főút utáni megállóit a felszín alá kellene vinni. Mint a vezető hangsúlyozta, a ferihegyi összeköttetés kérdése nem egyszerű vasúti, hanem közlekedéspolitikai ügy.
Az Országgyűlésben várhatóan ma lesz az új vasúti törvény zárószavazása. A törvény az önkormányzati és a magántőkét a vasúti szolgáltatások újabb területeire engedi be. Ismert, hogy a tervek szerint a ferihegyi fejlesztésekbe is be kívánnak vonni magántőkét a saját forrás és az EU-támogatás mellett.
A BAA a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetője, e cég működteti Nagy-Britannia hét legnagyobb repterét is. Ezek közül három közelíthető meg vasúttal, s ezek működtetésére a BAA 2000-ben Airport Express néven hozott létre vállalkozást a National Express-szel.