Gazdaság

A Groupama már közli a kötelező díjait

Két héttel a törvény szabta határidő előtt a Groupama Biztosító már tájékoztatja jelenlegi és potenciális ügyfeleit a 2006. évre fizetendő kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjukról – mondta el a társaság sajtótájékoztatóján Francois Maresquier vezérigazgató.

Novemberi váltóláz

A kormány 190/2004-es rendelete szerint a biztosítótársaságoknak a biztosítási feltételeket az érvényben lévő és a következő évi új tarifákat október 30-ig kell nyilvánosságra hozni. Az ügyfelek december 1-ig mondhatják fel szerződésüket, és év végéig szerződhetnek új biztosítójukkal. Az egy hónapos időszak szolgál arra, hogy az ügyfelek eldöntsék, az új feltételek mellett melyik társaságnál kötik meg biztosításukat.

A Groupama Biztosító Rt. a biztosítók közül elsőként kedden közzétette 2006-os kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáját. Pontosabban közölte is, meg nem is, hiszen a teljes tarifatábla csak október 30. után válik ismertté, de az érdeklődők, regisztrálás után, a cég honlapján már október 18-ától lekérdezhetik saját díjukat.

Csak személyes érdeklődőknek

A procedúra viszonylag egyszerű – ismertette Kurtisz Krisztián, lakossági és kisvállalkozói vagyonbiztosítási igazgató -, a regisztrált ügyfelek a szükséges paraméterek megadása után 48 órán belül sms-ben kapják meg 2006-ra vonatkozóan a Groupama által ajánlott kgfb-díjukat. (A regisztráció nem jelent kötelezettséget és egy mobilszámra legfeljebb kétszer küldik el a díjat tartalmazó sms-t.)

Ezzel elvileg kizárják azt, hogy a konkurens biztosítók idő előtt megismerhessék a teljes díjtáblázatot és árazási politikát, ami az üzletágban tevékenykedő társaságok legféltettebb kincse. A gyakorlatban persze néhány tucat mobiltelefon segítségével könnyen feltérképezheti a többi biztosító is a különböző ügyfélkategóriákra vonatkozó díjakat, ám ezt a kockázatot a társaság bevállalja – fogalmazott Kurtisz Krisztián. Annak érdekében teszik ezt, hogy mostani illetve leendő ügyfeleik hamarabb tudjanak tájékozódni, hamarabb megkezdhessék a kötelezőbiztosító-váltás egy hónapos időszakára való felkészülést – tette hozzá.

Megkezdődött a kampány

A kampány tehát a szokottnál korábban megkezdődött, igazolva a várakozásokat, melyek szerint újból nagy harc indul a gépjárműtulajdonosok megtartásáért, illetve elcsábításáért.

Biztosítói becslések szerint évente mintegy 200-400 ezren váltanak biztosítót az olcsóbb tarifák miatt, és ebben egyre nagyobb szerep jut az internetes kalkulátoroknak, illetve online-biztosításközvetítőknek is. A tavaly novemberi kampányidőszakban egyébként éppen a Groupama volt az egyik legnagyobb vesztes, miután szándékosan változtatott díjképzési stratégiáján, és a korábban bátran bevállalt, olcsó díjakkal magához csábított magas kockázatú ügyfélkörnél drágított a legtöbbet. A fiatal, fővárosi autósok éppen ezért tömegével váltottak biztosítót, viszont ezáltal a korábbinál egészségesebb portfólió jött létre, és az üzletág idén már nem lesz veszteséges a társaságnál – mondta el Maresquier.

Mindenesetre a cég idén egy másik kampányfogással is él: annak, aki november 1-jéig regisztrálja magát a cég honlapján, és végül december 31-ig valóban a Groupamánál köti meg a jövő évi kgfb-jét, az ajándékba egy balesetbiztosítást is kap. Az egyéves szerződés baleseti rokkantság estére 2 millió, baleseti halál esetére pedig 1 millió forintos biztosítási összeget kínál.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik