Könnyebben okoz függőséget az internet használat, mint a kávé – egyebek közt ez derül ki a ebsense és Harris Interactive közös jelentéséből. Az Egyesült Államokban készült tanulmány szerint a megkérdezett alkalmazottak 52 százaléka inkább lemondana a reggeli kávéjáról, mint a munkahelyi internet személyes jellegű felhasználásáról. A 2005-ös Web@Work nevű felmérés érdekes megállapításait támasztja alá az, hogy a munkahelyi szörfölés is növekszik: a válaszadók 93 százaléka internethasználattal tölt valamennyi időt a munkahelyen; tavaly még 86 százalékos volt ez az arány. A nem munkával kapcsolatos honlapok közül a legnépszerűbbek a híroldalak, és csak utána következnek a személyes e-maillel kapcsolatos portálok. A megkérdezettek több mint fele látogatja az internetes bankszolgáltatásokat.
A nem munkával kapcsolatos alkalmazások közül legtöbben a különböző médialejátszókat használják, de népszerűek az azonnali üzenetküldő alkalmazások is. A válaszadók 29 százaléka vallotta be, hogy ez utóbbiakat főképpen nem munkával kapcsolatos célokra használják. A megkérdezett informatikai döntéshozók majdnem kétharmada mégsem korlátozza az azonnali üzenetküldést.
Sok alkalmazott a munkaidő alatt az internet segítségével végzi munkáját és magánjellegű feladatait is. Pusztán a weboldalak és alkalmazások mennyisége és sokfélesége miatt nagy részük nem vallja be, vagy egyszerűen nincs tudatában, hogy valójában mennyi időt is tölt magánjellegű internethasználattal – emelte ki a tanulmányból Geoff Haggart, a Websense európai alelnöke.