Gazdaság

Fogyasztóvédelmi törekvések a PSZÁF-nál

Tavaly a pénzügyi intézmények ügyfeleitől beérkezett mintegy 2900 írásbeli panaszt dolgozta fel jelentésében a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).

Az ügyfelek elsősorban a bankokra és a biztosítókra panaszkodnak. A panaszokból leszűrt tanulságok beépülnek a felügyeleti munkába. Céljuk a jogosulatlanul piacra lépő pénzügyi szolgáltatók kiszűrése.

A banki szektorban a kölcsön- és hitelszerződésekkel, a hitelbírálattal, valamint a tájékoztatással kapcsolatos bejelentések állnak vezető helyen. Gyakran volt kifogás tárgya a bankközi adósnyilvántartás, valamint a bankszámlakezelés is. A tőkepiacon a legtöbb megkeresés tavaly a befektetési alapok hozamainak csökkenése miatt, a biztosítási szektorban pedig a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás miatt érkezett.

A szervezet a fogyasztókat már évek óta aktuális piaci információkkal látja el lakossági fórumán, valamint internetes honlapján, ahol az ismertebb lakossági termékeket összehasonlító táblázatokat közöl. A fogyasztóvédelem jegyében a felügyelet tájékoztatót adott ki az új pénzügyi termékekkel kapcsolatos kockázatokról.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik