Gazdaság

30 százalékkal nőtt idén a Henkel profitja

A német Henkel háztartásvegyipari vállalat üzemi eredménye az első negyedévben 30,2 százalékkal 265 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 175 millióhoz képest. A jó eredményt a külföldi piacok segítették, miközben a német piac továbbra is gyenge.

Az adózott eredmény 5,1 százalékkal 165 millió euróra gyarapodott, ami elmaradt az átlagosan 167 milliós piaci várakozástól. A forgalom 2,737 milliárd euróra gyarapodott 2,34 milliárdhoz képest. A cégnél az idei évre az üzemi eredmény “magas tízes százalékos” növekedését, és 3-4 százalékos forgalomnövekedést várnak.


Tavaly a Henkel adózott eredménye 1,74 milliárd euróra nőtt a 2003-as 530 millióról. Az eredményben benne van az amerikai Clorox eladásából származott 2,88 milliárd dollár hatása is, de a Henkel egyszeri kiadásai között volt az amerikai Sovereign Specialty Chemicals Inc. ragasztógyár megvétele 575 millió dollárért, és az ugyancsak amerikai Dial Corp. piperecikkgyártó 2003-ban bejelentett, 2,9 milliárd dolláros megvásárlásának tavalyra ütemezett törlesztése is.


A Henkel Magyarország Kft. tavaly 62,5 milliárd forint nettó árbevétellel zárt, ebből az export 30,1 milliárd forintot tett ki. A kivitel mintegy 20 százalékkal bővült az előző évhez képest, a teljes árbevétel 10 százalékkal nőtt a 2003-as 56,8 milliárd forintról. A Henkel tavaly 1,4 milliárd forintot költött különböző beruházásokra Magyarországon, döntően a termelési kapacitások bővítésére és a gyártás korszerűsítésére.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik