Nekünk magyaroknak is volt abban valami szívet melengető, amikor szeptember közepén Barcelonában bemutatkozott az újságíróknak az Audi zászlóshajója, az új A8-as.#<# Medgyessy Péter miniszterelnök néhány héttel korábban adta át ugyanis az Audi Hungária Motor Kft. 160 millió eurós beruházással létrehozott üzemét, ahol máris megkezdődött a VW Phaeton és az új A8-as erőforrásainak gyártása. Az új üzemből napi 300 darab 8 hengeres motort szállítanak a neckarsulmi Audi A8 gyárba és a VW drezdai Phaeton "üvegmanufaktúrájába". Az új A8-as kétféle V8-as motorral jelent meg. Az izmosabb 4,2 literes 246 kilowattos (335 lóerős) a 3,7 literes 206 kilowattos (280 lóerős). Újdonság a motorhoz kapcsolódó hatfokozatú automata tiptronic váltó, amely akár a kormányról is kapcsolható, de a szegmensben példásnak számít az állandó összkerékhajtás is. Négyes cél – a design, a dinamizmus, a könnyű karosszéria és a korszerű elektronika – lebegett a konstruktőrök szeme előtt is, amikor az A8-ast megálmodták. Mindez a “könnyedségben” öltött testet, amely egyaránt vonatkozik a vonalvezetésre, a gyorsulásra, a menetdinamikára és nem utolsósorban a kezelhetőségre.
E könnyedség titka az alumínium. Az 1994-es bemutatkozásakor az Audi A8 volt az első, szériában készülő alumíniumkarosszériás luxus limuzin. Azóta több mint 105 ezer kocsi gördült le a szalagról, s a lemezszekrényt azóta is habkönnyű alumíniumból gyártják. A technika persze tovább tökélesedett. Wolfgang Ruch, a neckarsulmi alumíniumközpont vezetője elárulta, hogy a kistestvér, az A2-es gyártása során szerzett tapasztalataikat is hasznosították az új A8-asban. Újdonság a szintén alumíniumból készült, gombnyomásra változtatható légrugós futómű is. A légrugós rendszer alkalmazkodik a karosszéria mozgásához, mi több, az utasok számára is kényelmes.
Az igazi komfortérzést – a tájékozódás biztonságát – azonban a Multi Media Interface (MMI) navigációs és kommunikációs rendszer nyújtja a sofőrnek. Ha a vezető beül az A8-asba, és beindítja a motort – amelyhez egyébként a “slusszkulcsot” sem kell a kormányoszlopon lévő kapcsolóba dugni, elég ha jeladóként az utastérben van, mert a sebváltó melletti nyomógombbal is életre kelthető az erőmű -, akkor a 8 hengeres lüktetésére a műszerfal közepéből hangtalanul kiemelkedik egy kis monitor. Az MMI – sebességváltókar mögötti méretes állítógombjával és szellemes menürendszerével – meglepően egyszerűen vezérelhető.