Gazdaság

Autómatuzsálemek árverése – Pártában maradtak

Autómatuzsálemek árverése – Pártában maradtak 1Még legalább tíz évnek kell eltelnie ahhoz, hogy Magyarországon üzlet legyen az oldtimerek árverése#<# - állítják a hozzáértők. Az érdeklődés óriási a muzeális értéket képviselő, de egyúttal működőképes öreg járművek iránt, ám a fizetőképes kereslet csekély, s azt is inkább közvetlen adásvétel útján elégítik ki. E feltevést igazolták az események azon az aukción, amelyen a vállalkozó szellemű rendezők közel ezer közlekedéssel kapcsolatos relikviára - ezen belül régi biciklikre, motorkerékpárokra és huszonnégy veterán autókülönlegességre - kerestek vevőt. A rendezvény fél sikert hozott, a soroksári úti Jaguar-szalonban összegyűlt mintegy félezer gyűjtő a felkínált közlekedéstörténeti könyvekre, automobíliákra lelkesen licitált, a nagyobb értékű járművek megvásárlásához azonban egyaránt hiányzott a pénz és a bátorság. Így az autók közül egyedül egy valóban vonzó, teljesen felújított, még két esztendeig érvényes forgalmi engedéllyel rendelkező, 1970-ben gyártott Fiat 500-as kelt el, kikiáltási áránál mindössze tízezer forinttal drágábban 270 ezer forintért. A többi autócsoda visszamaradt, pedig igazán különleges darabok szerepeltek a kollekcióban. A legmagasabbra egy teljesen restaurált, 1968-as Jaguar E Type-ot tartottak az eladók, amelynek kikiáltási ára 10,8 millió forint volt, de lehetett volna alkudozni egy 1959-es Jaguar Markra is – 5,8 milliós induló áron -, vagy egy 1964-es Porsche 356C-re is. Az árverezőknek, az Oldtimer Press Bt. tulajdonosainak ezzel együtt sincs okuk a szégyenkezésre, hiszen jó szemüket dicséri, hogy az egyéb tételek szinte maradéktalanul elkeltek, s jó néhány tárgyért valóban hevesen licitáltak a jelenlevők, mellettük gyakran kértek szót a telefonos vevők is. Egy ritka szép, eredeti pompájában megőrzött festésű, pántozású utazó ládáért például 140 ezer forintot adtak. Egy Bugatti zománctábla, a húszas évek második feléből, igazi csemegének számított, s ha alku nem is volt rá, 500 ezer forintért új tulajdonosé lett. Ha mindehhez hozzátesszük, hogy 11 motor esetében koppant a kalapács, ami rekordnak számít az eddig négy rendezvényt számláló oldtimer aukciós sorozatban, akkor valóban van oka a bizakodásra az úttörő munkát vállaló szervezőknek, Ocskay Zoltánnak és csapatának.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik