Gazdaság

Fogyasztási szokások – Sörprémium

Fogyasztási szokások – Sörprémium 1Bár a nyári kánikula kitesz magáért, mégis panaszkodnak a magyarországi sörgyártók, mert nem olyan mértékben nő a fogyasztás, mint azt szeretnék.#<# Az ideális persze a hajdani csehországi gyakorlat lenne, ahol a munkahelyeken védőitalként adták a nemes italt - ezzel azonban a közeljövőben vélhetően nem számolhat a szakma. Ma jóval száz fölött van az itthon forgalmazott sörök száma, ám a magyar piacot végül is öt nagy gyártó uralja. A fogyasztói szokások azonban az elmúlt években alaposan megváltoztak. A mennyiségi fogyasztók, feltehetően anyagi megfontolások okán, kevesebbet vásárolnak, miközben egyre többen keresik azokat a prémium söröket, amelyek versenyében az ,,ötök" bizony gyengélkednek. E jobb minőségű világos sörök kínálatából manapság ugyanis az importált mexikói és ír sörök a legdivatosabbak. A minőségi fogyasztók immár olyan márkákat is megtalálnak a boltokban, amelyeket korábban csak vendéglőkben szolgáltak fel. A divat és a presztízs e területen is munkálkodik, hiszen az ilyen nedűket magára valamit is adó gyártó nem teszi dobozba, csakis és kizárólag üvegbe. Az üzletemberek pedig leginkább az angol és ír pubokat keresik, ahol magyar gyártású sört elvétve találni. Mindezek után érthető, ha ellenhatásként egyes cégeknél felmerül a populárisabb fajták értékesítésének erősítése. Erre kiváló lehetőséget nyújtana, ha az italt eldobható vagy visszaváltható műanyag palackokban is forgalmaznák, mi több ilyen gép már üzemel az egyik gyártónál, ám a kereskedelmi bevezetés kockázatát egyelőre nem vállalják.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik