Gazdaság

Ügyfélkapcsolati szoftver – Strukturált tudásbázis

Ügyfélkapcsolati szoftver – Strukturált tudásbázis 1Ha egy tanácsadó cég képviselője tárgyalni megy egy ügyfélhez, jó, ha minél többet tud róla, illetve annak cégéről.#<# Az ilyen tudás nagy része azonban informális jellegű, vagy legalábbis túlmegy azon, ami adatként könnyen leírható. A KPMG-nél korábban a legkülönbözőbb helyeken voltak az ügyfelekről szóló fontos adatok, az Excel táblától kezdve a fiók mélyén át a dolgozók memóriájáig. Most már az amerikai Pivotal cég ügyfélkapcsolat menedzsment szoftverét használják, amelynek révén sokkal jobban ki tudják aknázni az 1500 ügyfélről meglévő tudásukat. Mint Momir Jeremic, a KPMG Magyarország IT igazgatója mondja, a szoftver bevezetése proaktív kultúrát igényel a cégtől. Az egy- éves implementáció alatt szemléletváltást kellett elérni a dolgozóknál, akiknek ezentúl észre kell venniük, hogy az apró, akár jelentéktelennek tűnő információ is fontos lehet, illetve, hogy ezeket a megfelelő struktúrában kell tárolni, vagyis folyamatosan be kell vinni a Pivotal eRelationship rendszerébe. Noha az átállás éppen az említett kulturális szempontból vette igénybe a dolgozókat, nem volt túl nehéz, mert a pozitív hatást látva, szívesen ráálltak. A stratégiai szemléletű IT vezető a Pivotal nagy előnyének tartja, hogy megmutatja, ha nem jól alkalmazzák az üzleti modellt, hiszen segítségével olyan mátrixok készíthetők, amelyek elemzésével különböző inkonzisztenciákra derülhet fény. A technikai testre szabásban a prágai központú London Logic & Partners (LLP) szoftverfejlesztő és integrátor vállalat magyar leányvállalata segített a tanácsadó cégnek. A KPMG-nél történt bevezetés egyben kísérleti projekt is: a két cég a jövőben együtt kíván a magyar piacra lépni a Pivotal szoftverrel.

Cégnévjegy London Logic & Parners.

Az üzleti és pénzügyi szoftvermegoldásokat szállító céget Prágában alapították 1992-ben. A Pivotal CRM megoldásának értékesítése mellett saját fejlesztésű professzionális szolgáltatások automatizálását segítő terméket, pénzügyi és termelési szoftvert is forgalmaz. Ma már Budapesten, Pozsonyban, Bukarestben, Zágrábban és Varsóban is vannak leányvállalatai.

Pivotal Corporation. Az amerikai székhelyű szoftvercég közép- és nagyméretű vállalatok számára forgalmaz ügyfélkapcsolati szoftvereket Microsoft platformra. Megoldásait 35 országban, 9 nyelven (köztük magyarul is) értékesítik. Az ügyfelek a hagyományos üzletágak, a kereskedelmi és tőzsdei szektorok, valamint az új digitális technológiák területéről származnak.

Az eRelationship 2000 az amerikai szoftverfejlesztő cég azon fejlesztéseinek körébe tartozik, amelyek az elektronikus kereskedelem és a CRM integrációját tűzik ki célul. Lényege, hogy a személyre szabott ügyféltapasztalatok valós időben elérhetők legyenek az arra jogosultak számára az öszszes kapcsolati ponton. Az itthon inkább csak szakmai körökben számon tartott cég ismertsége a jövőben valószínűleg nőni fog, hiszen a Microsoft olyan megállapodást kötött a céggel, amelynek értelmében a .Net stratégia keretében történő fejlesztésekhez a CRM terén a Pivotal is hozzájárul. A közös munkához egy laboratóriumot is kiépítettek Redmondban, a Microsoft bázisán.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik