Gazdaság

Versenyző webstratégiák

BERTELSMANN. Más cégek – például az AOL és a Lycos – hálózatain keresztül ad el könyveket, zenét, magazinokat és tv-show-kat. Részben saját tulajdonú cégek révén közvetlenül a fogyasztóknak is elad könyveket és zenét: Európában és Ázsiában a bol.com, az Egyesült Államokban a barnesandnoble.com szolgál erre a célra.

AOL-TIME WARNER. Saját szórakoztató és információs programokat állít elő a Time, a Sports Illustrated, a CNN, továbbá a Warner Bros. stúdió révén. Mindezt a Time Warner Cable Systems és az AOL segítségével juttatja el a fogyasztókhoz.

DISNEY. Stúdiója, szórakoztató parkjai, valamint a hozzá tartozó ABC és ESPN tévécsatornák révén saját szórakoztató és információs programokat állít elő. Többségi tulajdonosa a Go hálózati portálnak. Az internet felhasználásával látványosan megemelkedett a Disney márkajelű termékek eladása.

NEWS CORP. A Fox stúdió és hálózat, illetve a Fox Sports, valamint a HarperCollins könyvkiadó segítségével saját szórakoztató és információs termékeket állít elő. Műholdas műsorszóró cégek vannak a birtokában Ázsiában, Európában és Latin-Amerikában.

VIACOM. Számos internetes márkanév, többek között a MTVi, a Nickelodeon.com és a tekintélyes CBS MarketWatch tulajdonosa. A Viacom birtokában lévő CBS közvetlen befektető az internet világában, így például megszerezte az Won.com szerencsejáték-oldalt.

VIVENDI-UNIVERSAL. A Universal a világ legnagyobb zenei vállalkozása. Tulajdonában van a Jimmy & Doug’s Farmclub.com zenei weboldal, és – a Bertelsmann-nal – felerészben érdekelt a getmusic.com kereskedőcégben. A Vivendivel folyamatban lévő fúziója hozzáférést teremt a számára a hálózaton kívüli terjesztési kapacitásokhoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik