Az európai internetes piac konszolidációjának újabb állomásaként a kontinens második legnagyobb szolgáltatója jön létre annak az ügyletnek a nyomán, amelyben a tavaly alapított olasz Tiscali 5,9 milliárd euróért magába olvasztja a vele nagyjából egyidős holland World Online Internationalt. A továbbiakban Tiscali néven működő, 12,5 milliárd eurós piaci kapitalizációjú vállalatban a World Online részvényeseire 43 százalékos tulajdonrész jut. A több mint 6 millió előfizetővel rendelkező új cég – ennél nagyobb tábort csak a Deutsche Telekomhoz tartozó T-Online mondhat magáénak – 15 országban lesz jelen, ezek közül Olaszországban, Hollandiában, Belgiumban és Dániában piacvezetőként.
Az egyesült vállalat 1,6 milliárd eurós készpénztartalékkal rendelkezik. Renato Soru, a Tiscali alapítója és elnöke – aki az új társaságnak is elnöke, s egyben legnagyobb részvényese lesz 36 százalékkal – elmondta, hogy a pénzt, illetve a várható árfolyam-emelkedésből származó magasabb vásárlóerőt akvizíciókra kívánják fordítani. Méghozzá azokban az országokban (így Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában), ahol organikus növekedés révén nem vehetnék föl a versenyt a domináns szolgáltatókkal.
Az idei első félévet a két cég együttesen 165 millió eurós árbevétellel és 196 millió eurós üzemi veszteséggel zárta (mivel új társaságokról van szó, ez nem meglepő). A World Online pénzügyi helyzete valamivel jobb, így a Tiscali arra számít, hogy a felvásárlásnak köszönhetően az eredetileg tervezettnél egy évvel korábban, már 2001 második felében nyereséges lesz. A felek 2002-ig 600 millió eurós kumulált megtakarítást, és ugyanarra az évre 2 milliárd eurós árbevételt várnak. –