Gazdaság

A DaimlerChrysler világa

Jürgen Schrempp világkörüli stratégiájának van amerikai, van európai és van ázsiai komponense. Van azután egy régi Daimler és egy új Daimler. A régi Daimler - a Mercedes luxusszedánjaival és a nagy Mercedes teherautókkal - továbbra is jól teljesít. Az új Daimler - a Chrysler-szerzemény, a Mitsubishivel és a Hyundai gyárral kötött szövetség - részint küszködik, részint még nem bizonyított.

DAIMLERCHRYSLER, Egyesült Államok

A Chrysler játszmája: furgonok, terepjárók, sikerautók, mint amilyen a PT Cruiser. Az új modellek hiánya miatt azonban apad a nyereség. Csak egy sor új jármű fordíthatja meg a trendet.

Újítási kényszer

DAIMLERCHRYSLER, Európa

A német vállalat a társaság magja.A C osztályú szedánok iránti kiugróan erős keresletnek köszönhetően a Mercedes nem panaszkodhat a forgalomra, míg az A osztály és a Smart merész kísérletként szolgálnak a klasszikus Mercedes-arculattól való eltávolodásra.

Új arc

Nyerésben

DAIMLERCHRYSLER, Ázsia

A birodalom legújabb és legkevésbé kipróbált része. A Hyundainál és a Mitsubishinél végrehajtott befektetések célja kettős: szert tenni a kisautók gyártásának szaktudására, és hozzáférni az ázsiai értékesítési hálózatokhoz. Ugyanakkor a Mitsubishi súlyosan veszteséges, a Hyundainál pedig teljes a felfordulás.

Bizonytalan háttér

Ajánlott videó

Olvasói sztorik