Gazdaság

ALFA ROMEO 156 – Száguldó puttonyos

Könnyed és agresszív – az importőr elemzője így jellemezte az Alfa Romeo 156-os vadonatúj “puttonyos” változatának külsejét. Pedig a Sportwagon, nevéhez méltóan, valójában békés, terjedelmes kombi. A patinás olasz márka életében nem is az első, hiszen a nyolcvanas évek elején az Alfa 33-as alapjaira épült már ilyesfajta dinamikus kombi, de az elmúlt 5-6 évben nem. Ezt az űrt hivatott betölteni a most bemutatott, vágott keskeny lámpájú és erőt sugárzó 156-os Sportwagon.

Az alaptípushoz képest a fő változás, hogy a kombi kapott oldalanként még egy-egy ablakot és egy ötödik ajtót. A tető egy részével egybeépített csomagtér-ajtó mögött 360 literes a rakodótér, amely az ülések ledöntésével 1180 literesre is növelhető. Praktikus a számos rekesz, a padlóhoz több ponton is kapcsolható két rögzítő háló, a beszerelt 12 voltos csatlakozóaljzat és a rakteret megvilágító két lámpa. Az egyik nyitott csomagtér-ajtónál az autó kontúrját is jelzi a hátulról érkező járművek vezetőinek.

A fő szerkezeti elemeken csak árnyalatnyi a módosítás. A hátsó felfüggesztést kiegészítették a Nivomat szintszabályozóval is, hogy a sportos tempó a telerakott csomagtartóval se okozzon gondot. Az Alfa Romeo történetében a Sportwagonba építenek be először hat légzsákot. A két első és az oldal-légzsákok mellé fejet védő, az utastér teljes hosszában kirobbanó függönylégzsák is rendelhető, amely a széria ABS-szel és elektronikus fékerő-szabályzóval védelmet ad a bennülőknek. Ami pedig a dinamikát illeti, a sportkombit hatféle motorral kínálják. Benzinesből 1,6 literes, 120 lóerőstől a 190 lóerős, V6-os 2,5 literesig. A common-rail rendszerű dízelmotorokból itthon azonban csak a 1,9-es, 105 lóerős rendelhető, mert a 2,4-es, 136 lóerőset nem forgalmazzák. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik