Tom Scott és Tom First 1989-ben vágtak bele vállalkozásukba: a Boston közeli Nantucket szigetére látogató jachtokra szállítottak készleteket. Amikor repertoárjukra felkerült a frissen facsart gyümölcslé is, megszületett a Nantucket Nectars. A vállalat ma az Oracle szoftverétől reméli az évi 40 százalékos növekedés fenntartását.
ÉRTÉKESÍTŐK. A Nantucket Nectars 85 területi vezetője minden reggel otthonról belép az internetre és rácsatlakozik a NectarNetre, a vállalat üzleti weboldalára. Ha azt látják, hogy egy szállítmányban a narancs-mangó gyümölcslevet ananász-narancs-guajávára kellett cserélni, azonnal figyelmeztethetik a megrendelőt. De nyomon követhetik a sportesemények alkalmából rendezett promóciókat is.
WEBSITE. A www.Juiceguys.com címen a Nantucket Nectars logójával díszített pólókat, sapkákat és frizbiket árulnak. Jelenleg hatalmas átalakítást terveznek: a website-ot valódi áruházzá akarják alakítani és azt az Oracle iStore nevű szoftverével készülnek működtetni. A lehetséges áruk között szerepelnek turmixgépek, gyógynövények, és táplálkozási kiegészítők.
A FŐHADISZÁLLÁS. Az eladással, marketinggel vagy munkaszervezéssel foglalkozók egy internetes böngészővel bármikor rákapcsolódhatnak a cég számítógépes hálózatára és ellenőrizhetik a megrendelések státusát, a raktárkészletek szintjét vagy a kereslet változásait. A “két Tomhoz” hasonló vezetők és eladási igazgatók térségre, forgalmazóra és ügynökre bontva vizsgálhatják az eladási adatokat. Ha valaki “elaludt”, azonnal értesülnek róla.
PALACKOZÓK. A Nantucket Nectars hat palackozója egyben raktár is. A jobb előrejelzésnek és az internetes kapcsolatnak köszönhetően a központ időben figyelmeztetheti a palackozókat, hogy fokozzák a tempót. A palackozók is könnyebben tervezhetnek, hogy üzemeik ne álljanak kihasználatlanul. A Nantucket Nectars ismeri a raktáron levő készletek mennyiségét és ha azok az egyik helyen alacsonyak, egy másikból indítja a szállítmányt.
FORGALMAZÓK. A cég 150 nagy forgalmazója a NectarNeten keresztül megrendelést adhat fel, illetve ellenőrizheti azokat. Ha egy gyümölcslé nincs raktáron, megnevezhetik, hogy mit kérnek helyette – elkerülve a számukra nemkívánatos cserét. A Nantucket piacelemzői ellenőrizhetik a promóciós költségvetést és megnézhetik, hogy a forgalmazók valóban eljuttatták-e a hűtővitrineket a kiskereskedőkhöz.
KISKERESKEDŐK. A vállalat az eladásokat elemző szoftverrel segíti a kiskereskedőket, hogy eldöntsék, milyen gyümölcsleveket tartsanak raktáron. A központ piacelemzői átnézhetik az egyes forgalmazók régiókra bontott eladási adatait és felmérhetik, hogy az italok mely kombinációja a legkelendőbb. A vállalat figyelmezteti a forgalmazókat, akik az információt továbbadják a kiskereskedőknek.