Idővel akár a teljes fúzióhoz is vezethetnek a British Airways (BA) és a holland KLM között beindult együttműködési tárgyalások. A két cég 1992-ben már megpróbálkozott az egyesüléssel, akkor azonban nem sikerült megegyezni a fúziós arányokban, mert a KLM nagyobb szerepre tartott igényt, mint amekkora méretéből következett volna. Azóta viszont az erőviszonyok eltolódtak a BA javára – a társaság piaci értéke 4,3 milliárd font, csaknem öt és félszerese a KLM-ének -, ráadásul áprilisban felbomlott a KLM és az Alitalia szövetsége. A holland fél most egyértelműen jelezte, hogy hajlandó lenne alárendelt szerepet játszani a BA-vel megvalósítandó esetleges fúzióban, amellyel a világ harmadik legnagyobb légitársasága jönne létre a United Airlines és az American Airlines mögött.
Bár a londoni és az amszterdami tőzsdén egyaránt kedvező volt a tárgyalások hírének fogadtatása, a befektetők tudatában vannak annak, hogy a fúziót nagyon nehéz volna elfogadtatni az Európai Bizottsággal mint versenyhatósággal. A brit Easyjet máris levelet írt Brüsszelbe, követelvén, hogy a bizottság csak abban az esetben engedélyezze az ügyletet, ha a BA és a KLM lemond kellő számú fel- és leszállási lehetőségről a Heathrow és a Schiphol repülőtereken. –