Gazdaság

TERRA-LYCOS-FRIGY – Amerikás spanyolok

A spanyol Terra Networks internetszolgáltató bejelentette, hogy globális terjeszkedésének újabb állomásaként 12,5 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai Lycos portálcéget. A Terra Lycos nevű új vállalat a világ harmadik legnagyobb internetes társasága lesz. A Terra saját részvényekkel fizet a Lycosért, de fix összeget, papíronként 97,5 dollárt, ami a fúzió nyilvánosságra hozatalakor érvényes árfolyamhoz képest 80 százalékos felárnak felel meg.

A finanszírozáshoz 2,2 milliárd dolláros tőkeemelés szükséges, az új Terra-papírok lejegyzését a társaság már eddig is többségi pozícióban lévő fő tulajdonosa, a spanyol Telefónica távközlési és televíziós óriáscég vállalta magára.

A közös társaságban a részvényárfolyamok alakulásától függően a Terra-tulajdonosoknak 54-63, a Lycos-befektetőknek 37-46 százalékos tulajdonrészük lesz. Az elemzők túlnyomórészt kedvezően reagáltak a frigyre, mondván: az internetes piacon csak a globális cégek maradhatnak versenyben, ehhez pedig nélkülözhetetlen az amerikai jelenlét.

A Terra Lycos 37 országban lesz jelen, 50 millió előfizetővel, ez évi árbevétele várhatóan eléri az 500 millió dollárt. A mindössze két évvel ezelőtt alapított Terra, amelynek az ibériai félszigeten kívül kiterjedt érdekeltségei vannak Latin-Amerikában, a negyedik legnépszerűbb amerikai portálnak számító Lycos révén célba veheti az Egyesült Államok mintegy 30 milliós spanyol ajkú lakosságát. A Lycos és a Bertelsmann közös európai vállalkozásán keresztül egyszersmind a német piacra is bejut. A fúzióval egyidejűleg bejelentett megállapodás értelmében a Lycos Europe 27 százalékával rendelkező Bertelsmann – a világ harmadik legnagyobb médiabirodalma – öt éven keresztül 1 milliárd dollár értékben hirdetési és terjesztési szolgáltatásokat vásárol a Terra Lycostól, film-, zene- és egyéb médiatárainak tartalmát pedig hozzáférhetővé teszi az internetszolgáltató számára. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik