Alig egy héttel azután, hogy a felek hátat fordítottak egymásnak, a brit WPP Group reklámcég felújította az akvizíciós tárgyalásokat az amerikai Young & Rubicammel (Y&R). A WPP, mely még a nyolcvanas évek végén ellenséges felvásárlási akciók révén megszerezte az Ogilvy & Mather és a J. Walter Thompson amerikai reklámügynökségeket, jelenleg világviszonylatban az ágazat harmadik legnagyobb szereplője, míg a Y&R a hetedik helyen áll. Fúziójukkal a világ legnagyobb reklám- és marketingszolgáltatási társasága jönne létre, 54 milliárd dolláros éves árbevétellel.
A két fél eredetileg még januárban kezdett egyesülési tárgyalásokat, azok előrehaladtával a WPP 100 százalékos részvénycserés felvásárlási ajánlatot tett a Y&R-re, 5,5 milliárd dollár értékben. Április végén azonban az ügylet kimúlni látszott, miután – a kiszivárgott információk szerint – nem sikerült megállapodni abban, hogy az egyesülés után a Y&R jelenlegi vezetése milyen pozíciókhoz jusson a menedzsmentben.
Elemzők mindazonáltal arra tippeltek, hogy a szakítás nem végleges, s a múlt hét végén a WPP csakugyan be is jelentette a tárgyalások újrakezdését. A közlemény azért hozzáteszi, hogy a fúzió megvalósulása nem vehető biztosra. Egyelőre nincs hír arról, hogy a felek milyen engedményekre hajlandók, de elemzők szerint a fúzió várható hozadékaira való tekintettel ki fog alakulni a kompromisszum. A hagyományos reklámüzletág mellett a Y&R gyorsan terjeszkedik a PR, a direkt marketing és az internetes hirdetés terén is, így belőle és a WPP részlegeiből olyan vállalat keletkezhetne, ahol az ügyfelek “egyszeri megállóval” kielégíthetik valamennyi marketing-igényüket. –