Gazdaság

RENDEZVÉNYSZERVEZÉS – Magamutogatás

A vállalatok jól megválasztott, sikeres rendezvények révén növelhetik ismertségüket és az irántuk táplált bizalmat a vevők és az ügyfelek körében.

Egy hétvégén “Minimax-rohangálón” vett részt a zuglói Móra Ferenc Általános Iskola 3/a osztályának több tagja, s a rajzfilm-csatorna margitszigeti programja beszédtéma lett az osztálytársak körében. A rendezők tehát sikert könyvelhettek el: célközönségükben növelték ismertségüket.

Ha semmi sem történik egy vállalattal, egyszerűen “csak” normálisan működik, az rendszerint nem elég ahhoz, hogy a közvéleményt foglalkoztassa. Ezt a dilemmát úgy próbálják feloldani a marketingkommunikációs szakemberek, hogy bizonyos célokkal rendezvényeket szerveznek, hogy ezekről, s ezek kapcsán a vállalatról is szó essen, s írjon a sajtó is. Az eseményteremtés (event marketing) számos formában történhet, többek között évfordulókat, művészeti kiállításokat, jótékonysági rendezvényeket, versenyeket, konferenciákat, táncestélyeket, divatbemutatókat és kiállításokat lehet szervezni.

BIZALOMÉPÍTÉS. “A rendezvényszervezés leggyakoribb célja a bizalomépítés a cég termékei, szolgáltatásai iránt” – mondja Bíró Péter, a Siemens Rt. kommunikációs igazgatója. A rendezvény mint kommunikációs eszköz nagyon intenzív, célcsoport-centrikus és széles lehetőségeket ad egy új termék, piac, márka népszerűsítéséhez vagy az arculatépítéshez. Hátránya viszont, hogy igen sok rizikófaktor létezik; olyan, a szervezőkön kívülálló hibalehetőségek, amelyek romba dönthetnek egy vásárt, egy táncestélyt vagy egy sporteseményt. Éppen ezért Náray Vilmos, a Budapest Publico PR-ügynökség vezetője szerint legjobb az eseményteremtést profi rendezvényszervező cégre bízni. Korábban megszerzett tapasztalataiknak köszönhetően ezek olyan apró dolgokra is oda tudnak figyelni, hogy például mobil mikrofon használatakor legyen valakinek a zsebében egy pótelem…

Bármilyen rendezvény három legfontosabb sikertényezője az időpont, a helyszín és a részvevőkhöz igazított program. Az időpont érdeklődést vált ki és fokoz, vagy – ha olyat választunk, ami szinte senkinek sem alkalmas – eleve halálra ítéli erőfeszítéseinket. Ami a helyszínt illeti, egy uszodában megrendezett üzleti találkozó például olyan kuriózum, amely kiemelkedik a sok, egy kaptafára menő esemény sorából. A helyszín különlegessége miatt váltak népszerűvé a múzeumi fogadások is. Az a legjobb, ha minél meglepőbbet, szokatlanabbat és érdekesebbet tudunk nyújtani úgy, hogy közben mindez illeszkedik az esemény létrehozásának céljaihoz. (Ennek iskolapéldája volt a Westend City Center építésekor tartott Darukoncert.) A rendezvény forgatókönyvének minden apró részletre ki kell térnie. A sikert alapvetően a résztvevők és az eseményről megjelent tudósítások számával szokták mérni.

TÁRSULÁS. Nemcsak saját szervezéssel, de mások rendezvényének támogatásával is elérhető a kívánt cél. A Siemens például azért vállalta el a Budapesti Tavaszi Fesztivál mecénásának szerepét, mert – Bíró Péter szavaival élve – úgy gondolták, hogy “a Siemens alapelveinek és társadalmi elkötelezettségeinek eleget téve egy megfelelően rangos eseményt támogatva jelezni lehet, hogy a cég ismét markáns résztvevőjévé vált az üzleti világnak”. Céljuk a cég arculatának megerősítése volt, a látogatókban egy dinamikus és innovatív, a magas kultúra iránt elkötelezett társaság képét óhajtották kialakítani.

A Matáv néhány hete a Vivicittá városvédő futást támogatta. Mint Balog Tibor, a Budapesti Sportiroda egyik főszervezője elmondta, a futás a nemzetközi városvédő mozgalom keretében zajlik le. Európa számos városában (Róma, Genova, Brüsszel, Ljubljana) rendeznek a budapestivel egy időben hasonló versenyt. Nálunk a tavalyi 3500 fő után az idén 4400-an vettek részt rajta. A rendezők táblákat helyeztek el az útvonal mentén, amelyekről a versenyzők és a nézők Budapest történelmi nevezetességeiről kaptak információkat. Az ismereteket hasznosítva a Budapest-totó kitöltésével könyveket, pólókat lehetett nyerni.

A telefontársaság már több éve támogatja a Vivicittá-futást. Ez a rendezvény ugyanis jól illeszkedik ahhoz a koncepcióhoz, hogy mindenekelőtt a kultúra és a tömegsport támogatásából veszi ki részét a cég – a Vivicittá egyszerre testesíti meg e két célt. Külön előnye, hogy évadnyitó rendezvény, így jobban odafigyelnek rá. A tapasztalatok jók, a Vivicittáról elismerő cikkek jelennek meg a sajtóban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik