Gazdaság

Online reklámtípusok

BANNER. Grafikai, szöveges vagy animált képet is tartalmazó hirdetés, amelyre kattintva az olvasó eljut a hirdető weblapjához. Ezer megjelenés ára itthon 3500-4500 forint körül mozog.

SZPONZORÁLÁS. Adott weboldal támogatása oly módon, hogy azon elhelyezik a támogató cég linkjét. Általában hosszú távú kapcsolatot jelent a hirdető és a médiatulajdonos között. Az itthoni gyakorlatban leginkább a közepes méretű, specializálódott site-okon találkozhatunk vele, ezek reklámbevételeinek 23 százalékát tették ki tavaly ilyen hirdetések.

INTERSTITIAL. Az egyik weboldalról a másikra való ugráskor felbukkanó, a fogyasztó által nem kért ablak. Míg az internetezők zöme – agresszivitása miatt – nem szereti, addig a reklámozók körében növekszik a népszerűsége.

E-MAIL. Elektronikus levélben küldött, direkt-marketing típusú szöveg, kép vagy reklámcsík. Az előző típushoz hasonlóan agresszív.

ADVERTORIAL. A szerkesztőségi és reklámanyagok összemosása egyes weboldalakon – maga a kifejezés is az advertise és az editorial szavakból jött létre.

INTERNETES PR. Az elektronikus média interaktív lehetőségeit kiaknázó bonyolult kapcsolattartási rendszer, az ajánlatoktól a kölcsönösségre építő viszonyig. Az ebben rejlő reklámértéket a magyar szakma még egyáltalán nem ismerte fel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik