Minden korábbi becslést meghaladnak az online reklámokra fordított hazai költések. Tavaly mintegy 345 millió forintot hirdettek el a cégek digitális felületeken, jóval többet, mint amennyi a Magyar Reklámszövetség, illetve a Carnation Consulting egyébként egymást túllicitáló prognózisaiban szerepelt.
Az internetezők széles táborát elérő általános portálok hirdetési bevételeinek 53 százaléka az informatikai és távközlési szektorból, a pénzügyi vertikumot lefedő gazdasági portáloké pedig 48 százalékban a pénzügyi szolgáltatóktól származik. Az online marketing nagy előnye, hogy a technikai lehetőségeknek köszönhetően a célcsoport minden eddiginél jobban “belőhető”. Egyrészt azért, mert a reklám nem automatikusan mozog együtt a tartalommal, ugyanis más szerverről küldik szét, másrészt pedig azért, mert a vásárlói szokásokra nem az eladott termékből vagy szolgáltatásból következtetnek, hanem közvetlenül az internetezőktől lehet információt nyerni. Itthon még nem jellemző az új média mélységeinek kiaknázása a reklámozók körében: a Carnation Research és a reklámszövetség közös felmérése szerint az online megrendelések 88 százaléka egyetlen típusra, a reklámcsíkra (banner) korlátozódik. –