Gazdaság

MAZDA 626 – A biztonság csábereje

Nehéz dolga lesz az itthon tomboló kisautódivat idején a Mazda legújabb ékességének, a Magyarországon most bevezetett 626-osnak. Miközben az eladott import-személyautók száma az 1998. évi 80 ezerről tavaly csaknem 100 ezerre ugrott, több mint félezerrel kevesebb középkategóriájú négykerekűt adtak el. Az úgynevezett “D” szegmens aránya így 14-ről 11 százalékra apadt, és a szakértők szerint ez tartós tendenciának ígérkezik. Ennek megfelelően az új 626-osnak szüksége lesz minden csáberőre, hogy állni tudja a versenyt, s az idén is gazdára találjon a tervezett 150-200 autó. Ebben segít majd a megújult arculat, a jellegzetesen ferdére metszett első fényszórók, a korábbinál is nagyobb biztonság (a blokkolás- és a kipörgésgátló, az elektronikus fékerő-szabályozás, a négy légzsák, a sokkal rövidebb fékút). A 626-osban az eddiginél hatásosabb a zajszigetelés és a hangelnyelés, amely a karosszériát még alulról is elzárja a motorzajtól. Az manapság természetes, hogy a kocsihoz választható három erőforrás (egy dízel és 1,8 vagy 2,0 literes benzines) teljesítménye is tovább növekedett. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik