Gazdaság

HONDA ACCORD KONTRA NISSAN PRIMERA – Vágott szemű angolok

A távol-keleti márkák Európában terveztetett és gyártott modellekkel hódítanak.

Még jót is tett a szakértők szerint az ázsiai gazdasági válság a koreai és a japán autómárkáknak. Nem ártott újra feltérképezni belső tartalékaikat, felgyorsítani az új modellek kifejlesztését, hatékonyabbá tenni a marketinget. A japán pénzügyi megingás tovább gerjesztette a globalizációt is a térségben.

A Honda azon ritka japán márkák egyike, amely sikeres piaci szerepléssel – még – megőrizte önállóságát. Ebben oroszlánrésze volt az erős márkaimázsnak és a kapós típusoknak. Itthon a Honda pechje, hogy a középosztály helyett a kis és mini kategória népszerűsége nő, amiben a cég nem túl erős, ezért a márka magyar piaci részesedése 3 százalék alá csökkent. Pedig az Accord 1998 őszén bevezetett hatodik nemzedékétől méltán vár sokat a Honda. A modellt Európában tervezték és Nagy-Britanniában, Swindonban gyártják. A vonalvezetéssel és a belső formavilággal az európai ízlésnek igyekszik megfelelni. Tavaly ősszel a 4 ajtós mellé az 5 ajtós változatot is bevezették Európában, de itthon még nem kapható. A hondásan sportosra hangolt Accord három benzines motorja erősebb sok konkurensénél: az 1,6 literes 116 lőerős, az 1,8 literes 136, a 2,0 literes pedig 147 “lovas”, de dízel nincs. Sőt, az Accord szupersport változatát, a Type-R-t 212 lóerő repíti.

Magyarországon tavaly 248 Accord talált gazdára. Az idén ennél többet szeretnének értékesíteni. A bevált japán recept szerint az Accord a kényeztetéssel is hódít. Alapfelszereltség a szervokormány, az ABS, a négy légzsák, a manuális légkondicionáló és persze az “elektromos kényelmi csomag”.

A Nissan szintén brit földön, a sunderlandi gyárban készülő modelljét, a Primerát tavaly ősszel vezették be a magyar piacon. A harmadik generációs, 600 ponton megújított Primerát három (1,6/1,8/2,0 literes) benzinmotorral árusítják, de várható 2,0 literes turbódízel is. A karosszériaválaszték pedig 4 és 5 ajtós, valamint kombi változatból áll. A Primera 1,8-at itthon csak Comfort fokozatban árusítják, szinte az összes létező extrát tartalmazza: az ABS-től a félautomata légkondicionálóig, a fékasszisztenstől a négy légzsákig, a fedélzeti számítógéptől az ülésfűtésig. Az új Primerából az idén 800 darabot szeretnének eladni.

A német Auto Bild összehasonlítása szerint az alapfelszereltségű Primera erénye, hogy nagyobb biztonságot és kényelmet nyújt a bennülőknek. Ráadásul – Magyarországon is – kevesebbért. A Primera ugyancsak magyar előnye a több változat. (És ugye az az 5 év garancia, három év assistance, az olcsó casco sem utolsó… ) A sportos, erős Honda valamivel többet fogyaszt, cserébe nem csak jobban gyorsul, hanem a végsebessége is nagyobb. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik