Gazdaság

Hány helyről vásároljunk?

Csökkenthetjük a beszerzés kockázatát, ha több szolgáltatótól, eladótól vásárolunk – olvashatjuk Bauer András írásában (Kamatozó érdekházasságok, Figyelő, 2000/2. szám). A kijelentés azonban egy kiegészítést is igényel, legalábbis azokra az esetekre, amikor a termék vagy szolgáltatás “bizalmi hányaddal” rendelkezik, vagy esetében kritikus sikertényező a kompatibilitás. Példaként említhetők az imázzsal kapcsolatos szolgáltatások, vagy az integrált informatikai rendszer. A szakemberek mindenkit óvnak például attól, hogy egy vállalaton belül egy munkafolyamatban két (vagy több) különböző fajtájú szoftver üzemeljen. Az informatikusok ugyan meg tudják teremteni a kompatibilitást a rendszerek között, de ez mindenképpen időt és pénzt igényel, s a rendszerek bonyolultsága miatt ritkán használ az adat- és üzembiztonságnak. Bizalmi területnek számítanak az imázzsal kapcsolatos szolgáltatások is. Sajnos széles körben elterjedt gyakorlat hazánkban, hogy más-más vállalkozó vagy belső szakember álmodja meg a vállalat internetes megjelenését, a PR- és reklámanyagokat, vagy éppen a belső terek színeit. Még az is előfordul, hogy egymástól eltérő stílusú a prospektus és a szórólap, vagy éppen a levélpapír. Emiatt a különböző formai jegyek, vizuális és más imázselemek könnyen leronthatják egymás hatását. Az ügyfelek vagy a környezet ilyen esetben azt feltételezi, hogy a megbomlott külcsín mögött a belbecs is zavaros. Megoldás, hogy a munkát egyetlen, gondosan kiválasztott ügynökség kapja meg, vagy belső munkatárs koordinálja. Ha mégis különböző területeken működő alvállalkozók foglalkoztatása mellett dönt a szervezet, akkor nagy figyelmet kell fordítania arra, hogy a szolgáltatók egyeztessenek és közös nevezőre jussanak.

MIKULÁS GÁBOR

GM Consulting

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik