Gazdaság

FORD FIESTA 1.25 KONTRA VOLKSWAGEN POLO 1.4 16V – Törpék tánca

A legnagyobb viadalt nem az óriások, hanem a kiskocsik vívják Magyarországon.

Tovább taroltak tavaly a kicsik a hazai auitópiacon, amelynek már több mint felét uralják. A Suzukik itthoni szárnyalását talán nehezíti majd, hogy az arisztokratikusabb csengésű márkák új típusokkal “keményítenek”: a Ford az új Fiestával, a Volkswagen az új Polóval.

A tíz százalék erejéig új Ford Fiestán a mérsékelt alakváltozás magáért beszél: a trapéz formájú fényszóró, a vállasabb első sárvédők, a megváltozott motorháztető és lökhárító a világmárka európai arculatában eluralkodó New Edge “egyen-design” jegyében módosult. Az 1976 óta létező Fiestából már több mint 9 millió darabot adtak el a világ félszáz országában (a “téma” tehát örök, csak a forma változott). A mostani frissítés azonban nemcsak a külsőt érintette: a cél az volt, hogy a nagyobb kategóriákban bevált magasabb színvonalú biztonsági és műszaki eszközökkel, kiegészítőkkel gazdagítsák a kis testvért is. Így kerültek a Fiestába például az első légzsákok mellett az oldallégzsákok, illetve felszereltségtől függően az ABS és a szervokormány. Gyarapodott a motorválaszték is. Amíg a 103 lóerős sport változat (a Family, a Fun és a Ghia mellé) megérkezik, addig három benzines és egy dízel erőforrással kínálják. Fiesta-újdonság lenne a fokozat nélküli automata sebességváltó is, de ilyennel Magyarországra (egyelőre) nem szállítják.

A nálunk a második legkeresettebb importmárka, a Volkswagen hetvenes évek végén debütált Polójának immár har-madik generációja nemcsak Európában, Magyarországon is a kategória meghatározója. A Polo II-t 1993-ban indították útjára, Magyarországon négy éve forgalmazzák, és a napokban, a Volkswagen itteni nyílt hétvégéjére már meg is érkezett a csinosított utód. Az új Polo ránctalanított változata a gyártók szerint 60 százalékban új.

Érezhető különbség, hogy az 1,4 literes motor 60 lóerőről 75-re és 100-ra izmosodott a 16 szelepes hengerfej jóvoltából. Nóvum egyebek között a horganyzott karosszéria is, immár 12 év átrozsdásodás elleni garanciával. A főbb belső változások: a modern kormány, a hatalmas szellőzőkkel ellátott új műszerfal, a Lupótól “kapott” műszeregyüttes, a kisebb külső tükör. Újdonság, hogy a felszereltségi változatok sora (Bázis, Trendline, Comfortline, Highline) a sportos GTI kivitellel gazdagodott. Az új Polo továbbra is 3, 4, 5 ajtós és kombi (Variant) karosszériaválasztékban, de bővített motorpalettával – 1,0-1,4-1,6 literes benzines, 1,4 és 1,9 literes dízel erőforrással – készül. A VW imázsának és a minőségnek ára van. Az 5 ajtós 1.4 16 V alapváltozaté 2 millió 598 ezer forint, a 3 ajtósé 2 millió 516 ezer forint. A Fiesta 2,25 millió forintos indulóára ehhez képest szerényebb.

A német MOT autósszaklap már túl van az első impressziókon. Értékelése szerint mindkét kocsinak használt a “facelifting”. A 75 lóerős Fiesta dinamizmusát, az 1,4 literes Polónál jobbnak értékelte. A forintár alapján a teljesítmény/ár arány is kedvezőbb a Fordnál. Ugyanakkor a hátul gömbölyűbb Ford térkialakítási koncepciója elavultabbnak minősült. Polo-előny a számos motor- és karosszériaváltozat, valamint a gazdaságosabb üzem. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik