Gazdaság

TELEVÍZIÓS VERSENY – Ölre mennek

Tavaly a kereskedelmi tévécsatornák közül a TV2 több nézőt vonzott, mint az RTL Klub, de a verseny kiegyenlítettebb volt, mint az előző évben. Két éve a TV2 még jelentős előnnyel indult vetélytársához képest, ám utóbbi az év folyamán csökkentette hátrányát, sőt, a 18-49 éves korosztályban 1998 végére már vezető pozíciót ért el. Így 1999-ben közel azonos helyzetből indult a két csatorna. A TV2 azonban meg tudta őrizni első helyét: minden hónapban magasabb közönségarányt ért el vetélytársánál. Utóbbi csak június első két hetében vezetett, akkor, amikor az Esmeralda című szappanopera utolsó részeit sugározta.

Az RTL Klubnál az elsőség megszerzését várták az őszi műsorrendtől, ehelyett romlott a pozíciójuk: októbertől a 18-49 éves korosztályban is átvette a vezetést a TV2. Szakértők szerint az RTL Klub túl sok új műsort vezetett be, s a nézők nem tudtak kiigazodni ezek között, míg a TV2 csak kevéssé módosította a nyáron bevált programszerkezetét. Az év végére azután a nézők megszokták, és sokan közülük meg is szerették az új RTL-es műsorokat, s a különbség ismét csökkent a két csator-na közönségaránya között. Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmileg legértékesebb idősávban (este hattól tízig) és korosztályban (18-49 éves) az év nagyobb részében az RTL Klub vezetett. Így a reklámbevételek között várhatóan kisebb lesz a különbség, mint a teljes lakosság körében egész nap elért közönségarányban. A harmadik földi sugárzású adó, az MTV1 tavaly tovább veszített népszerűségéből, a két kereskedelmi csatorna a köztévé rovására növekedett. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik