A Viacom és a CBS részvényesei a várakozásoknak megfelelően túlnyomó többséggel jóváhagyták a két amerikai cég szeptemberben bejelentett egyesülését, ami újabb lépés a világ legnagyobb tisztán médiaipari vállalkozásának létrejötte felé. A felvásárló Viacom részéről a voksolás gyakorlatilag formalitás volt, miután a szavazati jogok 68 százalékával a társaság elnök-vezérigazgatójának, Sumner Redstone-nak a tulajdonában lévő National Amusements cég rendelkezik.
A CBS részvényesei 98,7 százalékos arányban hagyták jóvá a frigyet, jóllehet a közgyűlésen többen is kifogásolták az egyesülési szerződés azon pontját, miszerint a CBS-tulajdonosok minden egyes papírjukért 1,085 darab B-sorozatú, vagyis szavazati jogot nem biztosító Viacom-részvényt kapnak. Mel Karmazin elnök elmondta, hogy a tárgyalások megkezdésekor még a CBS szerette volna felvásárolni a Viacomot, az elképzelés azonban nem volt kivihető, ugyanakkor Redstone sem volt hajlandó lemondani a többségi szavazati jogról. Karmazin szerint a CBS tulajdonosai – akik összesen 55 százalékos érdekeltséghez jutnak a Viacomban – a szavazati jog nélkül is jobban járnak, mint ha a fúzióra nem került volna sor, mivel a két, profiljában egymást jól ki-egészítő vállalat összeolvadása a részvényesi érték számottevő növekedését ígéri.
Ezt egyébként az utóbbi hónapok fejleményei is igazolják, hiszen az ügylet szeptemberi bejelentésekor a Viacom által kínált részvénycsomag 34,45 milliárd dollárt ért, mára viszont 47 milliárd dollárra ment föl az összeg. A fúzió így a médiaipar eddigi messze legnagyobb értékű egyesülése. A Viacom a Paramount filmstúdió, az MTV zenecsatorna és a Blockbuster videokölcsönző hálózat mellett több kábeltévés és műsorkészítő leányvállalat tulajdonosa, a CBS pedig az azonos nevű országos tévéhálózatot, továbbá rádiós és hirdetési érdekeltségeket visz a közösbe.
A fúzió lebonyolításához szükséges még a szövetségi hírközlési felügyelet (FCC) és az igazságügy-minisztérium jóváhagyása is. A fő problémát az okozza, hogy a hatályos rendelkezés értelmében egyetlen tévétársaság az amerikai háztartásoknak maximum 35 százalékába juthat el, az egyesülés viszont 41 százalékos arányt eredményezne, így minden bizonnyal meg kell majd válni 16 helyi tévéállomástól.
Ezenkívül az FCC nem engedélyezi a négy nagy tévécsatorna – az ABC, az NBC, a CBS és a Fox – számára, hogy feljövőben lévő kisebb társaságokat olvasszanak be, ami oda vezethet, hogy a Viacom eladni kényszerül a UPN-hálózatban meglévő 50 százalékos érdekeltségét. –