Gazdaság

INTERNETHASZNÁLAT – Átlag alatt

A magyar cégeknek csupán 7 százaléka folytat aktív e-business tevékenységet, míg a közép- és kelet-európai régióban az átlagos arány 15 százalék – derül ki abból a felmérésből, amelyet az Intel végeztetett egy független közvélemény-kutató intézettel. Az internettel és az e-businessel kapcsolatos vállalati szemlélet feltérképezését célzó kutatás során 100-100 cseh, lengyel, magyar és orosz informatikai vezetőt kérdeztek meg. Webhelyet a magyar vállalatok mindössze 48 százaléka működtet, s ez a szám is – akárcsak az előző – a legkisebb a vizsgált országok körében. Golubeff Róbert, az Intel magyarországi szóvivője szerint az elektronikus kereskedelem hazai fejlődésének a vállalkozói szellem korlátozása szab gátat, amelynek elhárítása a kormányra és a távközlési szolgáltatókra vár. Miközben az internet üzleti használata Magyarországon csekély, az elméleti hozzáállás kifejezetten pozitív.

A nálunk megkérdezettek majdnem 90 százaléka látja úgy, hogy az internet versenyelőnyhöz juttatja a céget, ehhez képest alig 80 százalék rendelkezik hozzáféréssel. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik