A Budapest Bank (BB) amellett, hogy folyamatosan fejleszti lakossági ügyfelei számára kínált pénzügyi szolgáltatásait, a jövőben hadjáratot indít a kis- és közepes vállalkozói ügyfelek meghódításáért. A napokban ismertetett stratégia szellemében a hitelintézet három év alatt a teljes vállalati szektorban ma meglévő 6-7 százalékos piaci részének a megduplázását irányozta elő. “Ez meglehetősen ambiciózus terv – fogalmazott Hárskuti János, a BB vállalati üzletágának vezetője -, de nem titkolt célunk, hogy idővel piacvezetővé váljunk.”
Az 1998-ra 2,6 milliárd forintos konszolidált adózott eredményt kimutató, a General Electric Capital (GEC), az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), valamint a magyar állam tulajdonában lévő hitelintézet vállalati ügyfeleinek több mint 95 százalékát egyébként már jelenleg is a kis- és közepes vállalkozások teszik ki. Az e körhöz kihelyezett hitelek összege az év végére elérheti a 60-70 milliárd forintot, a bank teljes hitelállományának hozzávetőleg 55-60 százalékát.
A megcélzott kis- és középvállalkozói ügyfélkör már az idén jelentősen hozzájárult a BB hitelállományának növekedéséhez, így az összességében szeptember végéig 15 gyarapodott, az év végére pedig már 20 százalék várható.
Mivel a hitelintézet elsősorban azokra az üzletágakra koncentrál, amelyekben már eddig is sikereket ért el, a lakossági üzletág fejlesztése is folyamatos. Ugyanakkor lépésről lépésre leépítik a veszteséges, illetve az alacsony nyereséget produkáló szolgáltatásokat. A termékfejlesztés terén a bank deklaráltan igyekszik minél több konstrukciót ,,ellesni” az amerikai tulajdonostól, s azokat bevezetni Magyarországon is. Jó példa erre az eszközalapú finanszírozás, amelynek köszönhetőn a BB egyes területeken már egészen jó pozíciót vívott ki magának. –